Stoere ouders - deel 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Stoere ouders - deel 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Stoere ouders - deel 2

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

04 April 2012 | Australië, Perth

Daar ben ik weer!

Inmiddels terug uit Sydney en alle avonturen weer voorbij, voor dit moment dan in ieder geval ;-)

Daar zat ik dan in de auto, op weg om mn ouders op te halen. Alex was zo lief om ons naar het vliegveld te brengen. Ik kreeg een sms en daarin stond, u vlucht is geannulleerd, sorry daarvoor en nog een fijne dag! Oh... Als een gek ben ik meteen aan het bellen geslagen en heb vervolgens een latere vlucht kunnen regelen, maar niet zonder eerst alle namen te moeten spellen, Ruud en Alie en mantetgaarde komt natuurlijk niet zo vaak voor in Australie :-) Uiteindelijk konden we dus pas 5 uur later vertrekken. Geen grote ramp, maar een beetje irritant was het wel.

Eenmaal in Sydney aangekomen was het 9 uur savonds en helemaal donker. We hadden een ontzettend leuk en schattig kamertje met een fantastisch mooi balkon. Het was een oud gebouw met zo z'n charmes, een scheve lamp en een kleine tv met enorme antennes waardoor we meestal alleen een prachtig sneeuwbeeld kregen. Gelukkig waren we niet gekomen om televisie te kijken.

De eerste dag zijn we meteen op pad gegaan om de stad te bekijken. Natuurlijk alle bekende dingen gezien en de ontzettend hoge wolkenkrabbers en alle drukte in de stad, maar het mooiste is toch altijd het park, oftewel de botanische tuinen. De kakatoes lieten al schreeuwend van zich horen, net als de enorme hoeveelheden vleermuizen in de toppen van de bomen.

Dag twee zijn we naar de dierentuin geweest, klinkt heel suf, maar dat is het eigenlijk niet. We gingen met de ferry waardoor we een mooi uitzicht kregen over de stad. Vanaf daar konden we met een soort skiliftje naar de ingang van de dierentuin. Eerst waren we een beetje teleurgesteld, het was eigenlijk niks bijzonders, maar hoe verder we in het park kwamen, hoe leuker en mooier het werd. De Koalas waren om op te eten, zo schattig zaten ze te slapen in de bomen en we konden ze van heel dichtbij bekijken. Het park was mooi opgezet en heel groen, de zon scheen en in de bomen buiten alle hokken zagen we zelfs ook nog de mooiste vogels, dus het was een geslaagde dag!

De blue mountains stond als volgende op het programma. Er leek wel geen einde aan de treinrit te komen, maar na 2 uur kwamen we dan toch in het plaatsje Katoomba aan. Vanaf daar konden we lopen naar het uitkijkpunt. Ik was er vorig jaar al geweest, maar het blijft indrukwekkend. Eindeloos veel bomen en prachtige rotsen en het spel van licht en schaduw maakt het tot een heel speciaal uitzicht. Mijn ouders vonden het ook erg mooi, we hebben nog een aantal delen van de wandeling gedaan, maar toen het weer nat en glad begon te worden, zijn we terug gegaan naar het beginpunt, want 1x uitglijden voor mn moeder vonden we wel genoeg ;-)

De dag erop gingen we naar Bondi beach! Hier was ik zelf nog niet geweest, dus ik had er helemaal zin in. Eenmaal aangekomen was ik een beetje teleurgesteld, ik vond Bondi niks aan, ik heb veel mooiere stranden gezien. Maarrr.. nooit te snel oordelen, want toen we eenmaal de wandeling begonnen, de coogee walk, werd het mooier en mooier. Het pad loopt helemaal langs de kust en je ziet rotsen en groen en mooie stranden en helderblauw water en enorme hoge woeste golven! Heel heel heel heel gaaf!

Maandag was mijn laatste dagje. We hebben toen nog even Darling harbour bekeken. Dat was niet heel bijzonder, maar de weg er naartoe met de ferry maakte het leuk, net als onze heerlijke lunch. De tijd was nog een uur achteruit gegaan, waar we gelukkig opeens achterkwamen, omdat toch wel heel veel klokken opeens verkeerd stonden :-) In de late middag zijn we nog naar het park gegaan, want ik wilde nog graag de kakatoes voeren en ik hoopte dat er 1 bij mn vader op zn hoofd zou gaan zitten, net als bij mij toen. Toen we aankwamen waren er al heel wat kakatoes verzameld in een boom, maar ze wilden niks van onze appel hebben :-( Gelukkig hadden we ook nog brood mee en daar kwamen ze wel op af. Ze sprongen bij mn vader op zn arm en later zat hij op een bankje en kwam de kakatoe er gezellig bij zitten. Ook bij mij kwamen ze op mn arm zitten en ze zijn echt heel schattig van dichtbij, dus ik kon er geen genoeg van krijgen. Opnieuw kwam er 1 bijna op mn hoofd zitten, maar hij landde nog net op mn schouder. Onze armen zaten vol met krassen, maar het is het helemaal waard! Zelfs mn moeder had een kakatoe op dr arm, helemaal leuk!

Dat was voor mij zo'n beetje het afscheid van Sydney. De volgende dag moest ik om 4 uur opstaan om om 7 uur weer in het vliegtuig te kunnen stappen, terug naar Perth.

Ik vond onze trip helemaal geweldig en boven verwachting leuk. Ik had niet gedacht dat ik zoveel moois zou zien en dat we zulk mooi weer zouden hebben. Er werd namelijk heel veel regen voorspeld, maar wij hebben alleen maar zon gehad! We hebben de benen uit ons lijf gelopen en hebben nu alledrie een zware hekel aan DE TRAP waar we elke dag op en af moesten om in de stad te komen :-) Maar het was het allemaal waard, zelfs het snurken van mn vader en het vroege opstaan om 6 uur of 7 uur in de morgen.... dat mocht allemaal, want het was vakantie en het was geweldig! Elke dag lekker gekookt en het kleine gezamenlijke keukentje van onze lodge, allemaal nieuwe ervaringen en aan de andere kant weer fijn vertouwd om bij mn ouders te zijn en lekker Nederlands te kunnen babbelen! Ik ben trots op jullie, pap en mam! En ook op mn zus, die maar vanaf thuis alles mee heeft mogen maken en via skype :-)

Nu is het weer tijd voor werk in Perth en waarschijnlijk al HEEL snel ergens anders, er staat alweer vanalles in de planning waar ik zelf al helemaal de zenuwen van krijg,maar ik laat het jullie weten wanneer het vaststaat! Op naar de volgende uitdaging! Alsof ik er nog niet genoeg heb gehad ;-)

Liefs

P.s: Foto's staan op facebook, er volgen er nog meer, maar die staan allemaal op mn moeders camera !

  • 04 April 2012 - 06:35

    Bianca:

    Wat een mooie ervaring met je ouders! Ben benieuwd naar je volgende avonturen :) x

  • 04 April 2012 - 08:03

    TWilly:

    L.An, Nou, dat is weer een mooi verslag. Hopelijk genieten pa en ma de laatste dagen met z'n tweetjes in Sydney ook nog wel? Wat zullen ze jou nu al missen zeg! Fijn dat jullie alledrie zo genoten hebben. Dus.....Perth is gauw verleden tijd? Ben benieuwd wat het nu gaat worden. Jullie zijn me toch avonturiers!! Ga vandaag maar fijn jurkjes verkopen hoor! we horen wel weer van je. Alle goeds en samen een fijne paasdag gewenst! lieve groet!

  • 04 April 2012 - 11:04

    Mieke De Vos:

    Super zoals jij alles beschrijf Angelique. Echt genieten van jullie belevenissen en ook met andere collega's deel ik dit verslag zodat we een beetje kunnen meegenieten met Alie en Ruud. Succes voor jou. Gr Mieke de Vos

  • 05 April 2012 - 02:12

    Pap En Mam:

    lieve stoere dochter,

    wij zijn nu op de luchthaven van Sydney en krijgen zomaar even de kans om je leuke verhalen te lezen en de mooie foto's op facebook te bekijken :) Wat hebben we samen een mooi australie-avontuur beleefd he? Dit gaan we nooit meer vergeten en we kunnen er nog lekker lang van nagenieten :-). Wel jammer dat we je nu weer moeten missen natuurlijk :-(

    liefs van je trotse ouders

  • 05 April 2012 - 16:20

    Je Zussie:

    Dag schat,

    Gaaf hoor al die avonturen die jullie samen hebben meegemaakt. Dat pakt niemand jullie meer af. Ben ook super trosts op jullie :-) Pap en mam zijn al weer onderweg naar huis. Jammer dat jij nog niet op deze vlucht zit. Maar jij bent nog lang niet uit gereisd.

    Hele dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australië/Perth

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2012

Eindelijk... vakantie !! :-)

18 September 2012

On the Road

20 Augustus 2012

Hoe lang nog?

10 Juli 2012

Wijntje erbij?

06 Mei 2012

Its all part of the experience
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 41667

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: