Stoere ouders- deel 1 :-) - Reisverslag uit Perth, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Stoere ouders- deel 1 :-) - Reisverslag uit Perth, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Stoere ouders- deel 1 :-)

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

27 Maart 2012 | Australië, Perth


Dag allemaal!

Na lang wachten is het wel weer eens tijd voor een verslag van al mijn/onze avonturen!

Ik ben nu tussen de avonturen door 1 dagje thuis, dus ik ga proberen om nu even het hele verhaal te vertellen van de afgelopen week. Ik zit heerlijk in het zonnetje, waardoor ik mijn scherm wat minder goed kan zien, dus als er enorm veel fouten in zitten, ligt het daaraan :-)

Mijn ouders zijn op 15 Maart in Perth aangekomen. Na mijn werk heb ik ze opgezocht en ja hoor... daar liepen ze met zn 2en in Victoria avenue, even een grote welkomstknuffel en het was meteen weer alsof we elkaar de dag daarvoor nog gezien hadden :-) Pap en mam hadden kleine oogjes van de lange vlucht, maar we gingen toch nog even snel een hapje etenm, bij de mcdonalds natuurlijk ;-) en even lekker bijkletsen.

De volgende dagen moest ik soms nog werken en gelukkig had ik tussendoor ook nog een dag vrij, zodat we samen de stad konden bekijken. M'n ouders kwamen ook even op mn werk langs, erg leuk, konden ze even mn outfit van dichtbij bekijken! Verder zijn we naar Kings park gegaan en naar Scarborough beach, het was ontzettend heet in Perth, hoewel we een week eerder een hittegolf hadden met 40 graden, 33 was toch ook nog aardig heet!

Mn ouders hadden meteen de perfecte plek gevonden om naar vogels te kunnen kijken. Aan de rivier zaten bomen vol kakatoes, dus mn vader was al meteen blij!

Maandag gingen we op onze roadtrip. We waren allemaal een beetje in de stress vanwege het onbekende en de drukte op de wegen en links rijden en de weg niet weten enz.. dus we vroegen ons al af of we niet een grote L op de auto konden krijgen, zodat iedereen een beetje rekening met ons zou houden op de weg, maar natuurlijk was dat allemaal niet nodig. Auto huren ging makkelijk en voordat we het wisten zaten we op de weg in onze blitse wagen, een mooie zilveren Hyundai.

De stad uit was het lastigste stuk, maar eenmaal buiten de stad was het 1 lange weg, er kwam geen eind aan, veel bomen en uitgestrekte vlaktes en bijna geen auto's op de weg, we waren echt in the middle of nowhere :-).

Na ongeveer 5 uur rijden kwamen we aan in Denmark, we moesten helemaal door het bos rijden en vroegen ons al af waar we eigenlijk heengingen, maar we kwamen op de juiste plek. De eigenaren wisten meteen mijn naam en we werden naar onze Chalet gebracht, een houten huisje in het bos, geweldig! Het was enorm knus, het weer was wat minder en een stuk kouder dan in Perth, dus we konden ook heerlijk genieten van het haardvuur.

In deze chalet bleven we twee nachten. S' ochtends maakten we een boswandeling en we zagen meteen enorm veel vogels met behulp van de verrekijker weliswaar. Ocean beach was prachtig, blauwe zee en bergen op de achtergrond, erg gaaf. Vervolgens zagen we tot onze verrassing kangaroes in het veld, onze dag kon niet meer stuk! Om ons huisje heen liep nog een vos om eten te bedelen, hij kwam heel dichtbij, de we konden hm goed zien.

Walpole was het volgende plaatsje
Ook daar hadden we geen idee waar we naartoe gingen, de weg ging maar door en maar door en je ziet alleen maar landschap om je heen en vraagt je af of er uberhaupt nog wel een verblijfplaats kan zijn zover weg, maar natuurlijk is dat er altijd. Weer moesten over een rode zandweg helemaal een heuvel op en daar kwamen we bij ons volgende huisje, ook weer heerlijk en deze keer hopten de kangaroes zo om ons huisje heen, dus we hadden geen verrekijker nodig! Ook weer waren er veel mooie parkieten voor papa om te bekijken!

Op de meeste plekken waren we zover van de bewoonde wereld vandaan, dat we ook geen bereik hadden met onze telefoon. Onze chalets boekten we vaak in het centrum en dan zaten we meestal in een heel oud gebouw waar een paar computerschermen staan, het is allemaal zo lekker dorps en klein en vriendelijk en rustig.

Het weer werd met de dag beter, daar werd ik erg blij van, want ik heb 1 nacht onder 4 dekens geslapen, en dan ben je in Australie!! Nou moet ik wel zeggen dat ik het nogal snel koud heb hoor hahaha

Pemberton was de volgende bestemming, ook hier hadden we weer een enorm leuk huisje, bij een lavender berry farm, er liep ook een alpaca rond, rare beesten zijn dat. Lavendel ijs hadden ze zelf gemaakt en dat was echt om te smullen. We kregen een hele mand met ontbijt, superleuk en ook nog voer om de alpaca en de eenden te voeren, dus was ik ook weer blij :-) Ook hier zagen we kangaroes bij ons huisje, deze keer konden we iets dichterbij komen, ze gaan vaak helemaal rechtop staan omdat ze je horen, oren gespitst en als je te dichtbij komt hoppen ze snel weg. Mijn vader zag weer kakatoes, zwarte deze keer, dus hij ging er alweer snel met zn verrekijker vandoor en was zo in de bosjes verdwenen achter de geschrokken kangaroes aan.

De volgende plaats was Augusta, ook daar verbleven we twee nachen. Daar konden we het lichthuis/de vuurtoren bekijken, we waaiden bijna weg, maar het uitzicht was mooi. De golven waren prachtig om te zien en het water was azuurblaus, echt bijzonder! Het huisje wat we daar hadden was de beste van allemaal, zo'n uitzicht heb je nog nooit gezien! We konden op de veranda zitten en uitkijken over uitgestrekte velden, echt heeeel erg gaaf! Met de verrekijker konden we weer vanalles zien, en zo zagen we wel 50 kangaroes in het veld! Dachten wij dat we al geluk hadden met 6 kangaroes bij elkaar ;-)1 dag hadden we koud water, dus toen heb ik maar gewoon onder een koude douche gestaan, dat hoort ook bij het avontuur toch? In Augusta kun je ook de cape to cape track doen, dat is een wandeling van 100 km tussen de beide vuutorens. Die 100km is een beetje veel, maar een stukje konden we wel proberen. Tot mijn verbazing was er helemaal geen aangelegd pad en moesten we echt door de natuur, gras, rotsen, zand etc.. Wij geven natuurlijk niet snel op, dus we gingen er gewoon voor. Het was een beetje klimmen en onze schoenen zaten al vol met zand en we moesten door struiken en alles. Op een gegeven moment komen we op een strand en zien we dat we eerst een paar rosten over moeten naar de andere kant, er was geen andere weg. Het water was heel dichtbij en sommige rotsen waren dus nat. Ik kijk op van m'n camera en ik zie zo mn moeder op de rots uitglijden en vallen! OH! Gelukkig stond ze al snel weer op met een hele vieze broek, schoen, tshirt en schaafplek op dr arm. Toen hebben we toch maar besloten om terug te gaan, toch iets te avontuurlijk voor de van Wegens :-) Als troostprijs zagen we op de terugweg dolfijnen in de zee! Daar werden we weer helemaal blij van!

Daarna gingen we naar een plek tussen Yallingup en Dunsborough. We hadden opnieuw een huisje in het bos! Op deze plek waren mooie stranden met helderblauw water. Ik heb heerlijk samen met mama gezwommen en papa mocht de foto's maken. Het mooie was ook dat we het hele strand voor onszelf hadden, dat heb je nou in Nederland nooit.

Preston beach was onze laatste stop. We hadden nog een pauze in Busselton, daar konden we de langste pier van Austalie bewandelen en kon ook papa weer vol bewondering naar alle bomen vol kakatoes kijken. Ook hier was weer een helderblauwe zee.

Hier hadden we een soort strandhuisje, het zag er redelijk modern uit, heel anders dan wat we gehad hadden, maar erg leuk. We konden deze keer naar het strand lopen, op twee mensen na hadden we ook dit strand weer voor onszelf. Op de terugweg liepen we bijna tegen een kangaroe op, ZO dichtbij! Ik schrok er echt van. Hij stond lekker op z'n borst te krabben, heel relaxed, deze soort was groter dan wat we eerder gezien hadden en dan vind ik ze opeens niet meer zo schattig. We hebben nog mooi de zon in de zee zien zakken en nog heerlijk van de avond genoten. Toen we net bij ons huisje aankwamen waren we nog bezig met spullen uit de auto halen en toen liep er zo een emoe voorbij, dat kan dus ook nog, niks is te gek hier :-)

Vandaag zijn we weer in Perth. Ik kon eindelijk Alex weer even zien, heerlijk, ik vind het helemaal niks zonder hem, errug he? :-) Vanavond gaan we nog even uit eten met mijn ouders bij de Mexicaan en morgenochtend brengt Alex ons naar het vliegveld, want dan is het tijd om naar Sydney te gaan!

Mijn ouders hebben de tijd van hun leven, dat kan ik denk ik wel voor ze zeggen :-) We hebben ontzettend veel moois gezien, van rustige zandstranden met helderblauw water tot hele ruige kustlijnen met rotsen en hoge golven, tot bossen waar geen eind aan lijkt te komen, tot droge grote vlaktes vol met kangaroes, kakatoes, parkieten, emoes, possums, kookaburra's etc. Elke dag dachten we dat we alles al gezien hadden, maar toch was er steeds opnieuw een verrassing. We hebben bijna teveel meegemaakt om te vertellen. Ook nog de tree top walk, hoog tussen de bomen en grote bomen die wel uit een sprookjesbos lijken te komen, Salmon beach, ontzettend gaaf strand met hoge rotsen, alle landschappen die we gezien hebben en alle mensen die we ontmoet hebben, zo vriendelijk en persoonlijk.
Het is echt een zegen om dit mee te mogen maken, heerlijk om mijn ouders weer te zien die zo ontzettend stoer zijn om dit avontuur aan te gaan!

Een beetje jammer dat mn lieve zus er nou niet bij is, maar die komt gewoon lekker volgend jaar, toch Jo? :-)

Tot snel!

p.s: De ontmoeting met de ouders van Alex ging helemaal goed, we zijn heerlijk samen uit eten geweest, lekker aan de wijn, dansen en kletsen en het was meteen enorm gezellig en relaxed. Het zijn hele leuke, vriendelijke, warme mensen :) Dus kan niet beter!

  • 27 Maart 2012 - 08:00

    Mieke:

    Hoi Angelique, wat een leuk verslag om te lezen. Ik zit er steeds bij te grinniken en zie het gewoon voor mij. Gelukkig is je moeder niet te ernstig beschadigd met haar val. Ik kan mij voorstellen dat jullie enorm genieten en dit is ook helemaal tof voor jullie.
    Doe haar en je vader de groeten van mij. Ik stuur dit verslag ook nog even door naar Ria Jansen, kan zij dit ook nog even lezen. Groetjes en geniet lekker met elkaar. Mieke, collega radiologie

  • 27 Maart 2012 - 09:10

    NIc:

    An, jouw ouders zijn echt de stoerste! Klinkt allemaal te gek! Ik ben blij dat ze de tijd van hun leven hebben dan was het de lange reis in ieder geval waard ;). Als je maar lang genoeg daar blijft heb ik vanzelf genoeg gespaard om ook een keer langs te komen :) (maar je mag ook gewoon terug komen) Geniet van Sydney en groetjes aan je ouders! Liefs

  • 27 Maart 2012 - 12:05

    Monique:

    Hoi Angelique, leuk dat je je ouders nu ook kunt laten zien hoe het daar is dat is toch weer anders dan de verhalen op de computer.
    Als ze nou straks ook maar niet daar willen blijven.
    Doe je de groetjes aan je ouders en nog veel plezier en genieten met z'n allen.

  • 27 Maart 2012 - 13:07

    Rieneke:

    Heej schat! leuk om weer wat van je te lezen/horen! en ik sluit mij aan bij Nicole, langskomen is gaaf, maat terugkomen volgt vrij rap ;-) haha.. binnenkort skypen? Want typen met 1 hand duurt me toh wel te lang...
    dikke kus en knuff! Tot snel en geniet!!!!

  • 27 Maart 2012 - 13:49

    Jolanda:

    Dag Schat,

    Wat een stoere van Wegens zijn jullie hoor.. haha super gaaf allemaal die avonturen van jullie. En wat hebben jullie al veel gezien ( ben wel een beetje jaloers) ;-) Ik hoop dat we snel kunnen skype gezellig. Hele dikke kus

  • 27 Maart 2012 - 15:28

    TWilly:

    Haaaa, eindelijk weer een mooi verhaal. Daar zijn we blij mee! Gelukkig dat iedereen zo geniet! Hopelijk wordt Sydney nog een hoogtepunt! Wat gaat de tijd snel he? en nu laat je die arme Alex weer alleen?? waarom neem je hem niet mee? Wel goed overigens, dat je hem mist, was dat niet zo, dan gaf dat te denken hoor!! Goede reis en veel plezier samen! Liefs voor jullie allemaal!

  • 27 Maart 2012 - 19:33

    Agaath:

    Hoi Angelique. Heerlijk om weer zo'n geweldig verslag te lezen. Leuk om plaatsen tegen te komen, waar ik ook geweest ben. Die tree top walk in the valley off the giants, geweldig toch?
    Ik hoop, dat je het in Sydney ook zo naar je zin hebt. Met spanning wacht ik op je volgende verslag, liefs, en een knuffel,

  • 03 April 2012 - 14:59

    Marcia:

    hi angelique!

    wat een lang, mooi verslag zeg! en je ziet alles idd. zo voor je! maar als je er bent zal dat toch wel even een stuk mooier zijn :) iets om niet te vergeten!!:)
    geniet ervan! wat je ook zker wel doet:)
    hele fijne tijd nog!

    groetjes marcia,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australië/Perth

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2012

Eindelijk... vakantie !! :-)

18 September 2012

On the Road

20 Augustus 2012

Hoe lang nog?

10 Juli 2012

Wijntje erbij?

06 Mei 2012

Its all part of the experience
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 41835

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: