Vliegende tuk tuks - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Vliegende tuk tuks - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Vliegende tuk tuks

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

01 Oktober 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Lieve leuke mensen,

Het is toch niet te geloven he? Zit die an weer in het buitenland! En dan ook nog in Cambodja! Wat moet ze daar nou? Ja, dat vraag ik mezelf ook heus weleens af .... ;-)

Ik ben veilig aangekomen na een lange, lange, lange vlucht. Ik lag lekker tegen het raampje aan te kwijlen, maar slapen deed ik niet. Het eten in een vliegtuig is altijd om een beetje misselijk van te worden, maargoed als je niks eet is het ook weer niks. De service was enorm goed, ik kreeg zelfs nog een reep toblerone als snack, daar werd ik natuurlijk wel een beetje blij van :-) Verder kon ik lekker filmpjes kijken en er zat een aardig stel naast me. De man was zelf ook in Cambodja en alles geweest, wel een tijdje terug, toen was ik nog maar 4 jaar, maar hij kon me toch nog voorzien van alle tips, zijn ogen werden erg groot toen bleek dat ik alleen ging :-)

De tweede vlucht duurde maar een kleine twee uur, daar sliep ik dan weer wel. We kregen een ontbijt waar mijn buurman errug blij van werd aan zijn gesmak te horen, ik heb het maar bij een broodje gelaten, kwerd er een beetje onpasselijk van.

En daar was ik dan, op het vliegveld, even gauw een visa regelen. Op schiphol hadden ze me al bang gemaakt door me erop te wijzen dat ik de volgende dag zo weer in Amsterdam zou kunnen zijn, omdat ze me misschien geen visa zouden kunnen geven, omdat ik niet kon bewijzen dat ik binnen 30 dagen weer zou vertrekken.. .pffff... lang verhaal. Maar absoluut geen probleem natuurlijk, een paar vingerafdrukken laten maken, een pasfoto hadden ze nodig en wat geld en hoppa.. klaar.

Toen hoppa in de tuktuk... errrug grappig, ik ben nog nooit zo aangestaard als toen... okee.. ik weet dat ik een beetje vreemd ben, maar zooo vreemd.. hm.. blijkbaar wel dus. Of het komt gewoon omdat ik blond, lang, blank en een meisje ben, zou kunnen..

Het hostel of eigenlijk guesthouse is prima, lekker mn eigen kamer, een douchekop die je zelf vast moet houden en geen toilet papier, perfect dus. Nee, ik meen het, echt prima :-) Ik kan al mn favo series op tv kijken en ik heb eerst even lekker geslapen.

Daarna naar the royal palace, met mn vestje aan mocht ik wel naar binnen, prima, best mooi, niet heel bijzonder, verder nog een beetje rondgelopen en toen achterop een moter weer terug naar mn hostel. En een lol dat al die kerels hadden dat ik bij zo'n jongen achterop de moter ging! Hij vond het zelf ook wel leuk geloof ik, maar ik vond het heerlijk met mn pony in de wind !

Het verkeer is.. ik heb er geen worden voor, chaos komt in de buurt, er lijken gewoon geen regels te zijn, oversteken is in ieder geval not done, dus met een beetje rondlopen kom je al niet echt ver.

Vandaag ben ik naar de rivier gegaan, daar een heel stuk gelopen, ergens wat gedronken, weer een stuk gelopen en ja dat is het dan eigenlijk :-) En toch ben ik moe, het is zoooo HEET !! Goh, ja dat had ik kunnen weten natuurlijk, maar het is niet iets waar je je op voor kunt bereiden. Gelukkig zag ik meer toeristen vandaag, dus ik ben echt niet de enige. Gister even met een Fransman zitten praten, dus ik ontmoet vast nog wel mensen. Ik wil eigenlijk altijd alles meteen, dat hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen, maar ik moet nog even leren om rustig aan te doen.

Dat lukt me nog niet echt, omdat ik voor morgen alweer een bus heb geboekt naar Siem reap, ik hoop dat ik het daar echt MOOI ga vinden, want ik vind het hier niks, het is een ervaring, dat is het, maar ik word er niet blij van en dat is wel de bedoeling. Dus op naar de volgende plek en we zullen zien.

Vanuit daar zal ik het jullie wel weer laten weten !!!

Voor nu, heeeel veeeeel liefsss

  • 01 Oktober 2011 - 09:52

    TWilly:

    o, o, die An....wat heb je al weer veel beleefd. Ik zit ervan te smullen!! en zie het allemaal voor mijn geestesoog gebeuren. Als ik zeg: "word niet TE overmoedig" dan vind je me vast een oude zeur, maar we willen je toch wel graag heelhuids terug hoor! haha!
    Geniet maar veel! Doei, en liefs!

  • 01 Oktober 2011 - 10:17

    An:

    Nee hoor, dat mag u best zeggen, het zijn juist hele lieve woorden :-)

  • 01 Oktober 2011 - 10:17

    Pap En Mam:

    Lieve wereldreiziger,

    Niet te geloven dat je in zo'n korte tijd alweer zoveel beleefd hebt. Je bent een opvallende verschijning he? :) Blijf vooral maar in de buurt van veel leuke gezellige interessante mensen. Wij vertrouwen erop dat je wijs op reis bent en dat er nog heel veel moois gaat komen! :-)
    Dikke reisknuffel van ons! :)

  • 01 Oktober 2011 - 10:20

    An:

    Zeg Rien, je bent niet de eerst met een reactie !!!! HOE kan dat nou ???? Ik verwacht wel wat meer snelheid van je hoor ;-) dikke kusss

  • 01 Oktober 2011 - 10:31

    An:

    Nou mam, je kunt me nu het beste beschrijven als een verlepte verschijning ;-) dikke knuffel enne ... Ik barst van de wijsheid, dat weet je !! Kus

  • 01 Oktober 2011 - 10:38

    Jolanda:

    Hey zus,

    Wat een andere wereld is het daar dan he? Een hele belevenis. Lekker dat je bij het raampje zat, dat kwijlen is wat minder lekker haha. Ook heerlijk met je pony in de wind! Haha beetje avontuur toch? Ga maar gauw die stink stad uit en de natuur in. Maar het is wel vakantie he? Dus wel relax! Goede reis! Dikke kus

  • 01 Oktober 2011 - 12:28

    Nic:

    Fijn hoor, weer je verhalen lezen! Alsof je nooit thuis bent geweest ;). Lekker genieten! Liefs

  • 01 Oktober 2011 - 14:48

    Daan:

    Hey lieve An!!!
    Wat heerlijk dat je daar nu alweer zit! Geweldig om je verhalen te lezen. En wat moest ik lachen om je pony in de wind, haha!! Good old Oz times!! ;) Geniet er lekker van lieve meid, dan geniet ik van jouw verhalen!! Dikke kussen, Daan Xxx :)

  • 01 Oktober 2011 - 17:17

    Rieneke:

    Tja, niet als eerste! He, mn reputatie kan ik nu niet vast houden! Ik was gewoon heel hard aan het werk, want tja, het geld moet ook verdient worden.. we kunnen niet allemaal zoveel reizen als jij ;-)

    Maar blij dat je veilig bent aangekomen! Dus toch niet een plekje langs het gangpad weten te bemachtigen.. viel het mee met spulletjes pakken en plassen ;-) Of ben je ze wel 100 keer gepasseerd??

    Geniet ervan en doe voorzichtig!

    Liefs Rien

  • 02 Oktober 2011 - 07:07

    Loes:

    Wel een beetje jammer van je hoor, zonder mij in een tuk tuk stappen! ;)

    Ben je daar nie een verschijning vanwege die enorme tas voor verschillende bestemmingen? Of heb je er inmiddels alweer 3 tassen bij en daarom opvallend omdat je loopt als n....! ;) Geweldig toch?

    Geen mailadres meer geven aan iemand he? Krijg je allemaal van die onleesbare reclame... Haha.

    Die hostels zijn wel heel anders dan in nieuw zeeland denk? Stuk minder luxe en meer stoffig? :P

    Nou genietse en rustig aan he, je hebt alle tijd! Haha.

    Dikke kus

  • 02 Oktober 2011 - 18:04

    Sandra (sk):

    Hoi Angelique!!!
    Wat een gek idee dat je alweer weg bent maar ik ben blij voor je!!! Dit is wat je wilt en ga er(weer) goed van genieten!!!
    Ik houd je verslagen in de gaten en reageer af en toe!!!Je 1r verhaal was weer geweldig!!!
    Liefs Sandra

  • 03 Oktober 2011 - 10:33

    Bouke:

    Hoi An,

    Je vermaakt je wel in het Oosten lees ik. Leuk om te lezen dat het in ieder geval goed met je gaat!

    Veel plezier nog.

    Groet Bouke

    Oja, nog een tip voor Vietnam; de grotten van Hang Son Doong en Hang Ken

  • 03 Oktober 2011 - 10:53

    Roelien :

    Hé An, ben blij dat je veilig bent aangekomen daarow!!
    Je zit al weer vol met fantastische verhalen, nou geniet er maar lekker van! Veel plezier, XX Roelien

  • 05 Oktober 2011 - 09:44

    Bianca:

    Leuk leuk leuk, je schrijft t zo dat ik alles voor me zie :)

  • 10 Oktober 2011 - 10:33

    Marcia:

    Heey!!

    wat kan je leuk schrijven!! op naar het volgende verhaal:)

    groetjes marcia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Cambodja/Laos/Vietnam

Recente Reisverslagen:

11 November 2011

Het eind en een nieuw begin

28 Oktober 2011

Blij in Vietnam

19 Oktober 2011

De eeuwige glimlach

12 Oktober 2011

Heet, heter, heetst...

07 Oktober 2011

Hutje mutje
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 41853

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: