Werk aan de winkel !! - Reisverslag uit Perth, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Werk aan de winkel !! - Reisverslag uit Perth, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Werk aan de winkel !!

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

16 December 2011 | Australië, Perth

Hier weer even een update van mijn leven in Perth!

Het solliciteren ging nog even een tijdje door, zonder dat ik ook maar 1 reactie kreeg, TOTDAT ik op een maandag, nu bijna twee weken geleden opeens drie telefoontjes op 1 dag kreeg! Het leuke was dat het ook nog eens allemaal apotheken waren, dat had ik totaal niet verwacht, ik dacht, die nodigen mij nooit uit! Ik was meteen weer helemaal in m'n nopjes :-)

Die dinsdag had ik mijn eerste gesprek. Ik had helemaal uitgezocht hoe ik bij de apotheek moest komen, dus ik was er helemaal klaar voor! In Australie heb je altijd mooi weer, behalve op de dag van je eerste sollicitatie gesprek. De regen kwam met bakken uit de lucht, niet normaal, natuurlijk had ik geen paraplu. Het eerste stukje naar de bus rennen ging prima en op het busstation kon ik vervolgens een paraplu kopen, probleem opgelost. Vervolgens moest ik met de trein en daarna een 'stukje' lopen. Ik liep heel handig de verkeerde kant op, dus ik keerde om en vervolgde mijn weg in de goede richting. De regen werd inmiddels steeds erger, dus ik begon ondanks mijn paraplu al aardig nat te worden. Ik begon maar een beetje te rennen, omdat ik bijna te laat was en toen ging m'n paraplu kapot! Uiteindelijk kwam ik twee minuten te laat aan bij de apotheek, als een bezopen kat, hoezo.. goede eerste indruk? Met een vuilniszak aan zag ik er misschien nog wel net zo goed uit. Ik verontschuldigde me meteen maar voor hoe ik eruit zag, maar natuurlijk was het allemaal no worries.. phieww.. opluchting! Het gesprekje duurde maar vijf minuten, ik had zo'n fantastische cv en geweldige ervaring, dus eigenlijk had ze niks te vragen. Gelukkig kreeg ik wel een lift terug naar het treinstation.

Het volgende gesprek verliep wat voorspoediger, maar ook serieuzer. Ook deze apotheek was weer een uur bij mijn huis vandaan, minder fijn, maargoed. Ik moest allerlei vragen beantwoorden, hoe ga je om met boze klanten? Welke vragen stel je als iemand ibuprofen komt kopen? Wat versta jij onder goede klantenservice?
Het gesprek verliep goed.

Vervolgens kreeg ik van apotheek 1 te horen dat ze iemand anders hadden aangenomen met NOG meer ervaring en oh ja, ze was Australisch en apotheek 2 kon me alleen maar 10 tot 15 uur bieden en ze wistten dat ik meer wilde, dus dat was de reden om me niet aan te nemen.

MAAR, niet getreurd, want ondertussen had ik al een andere baan! Ik kreeg vrijdag een telefoontje van een kledingwinkel in de buurt van het centrum. Zaterdag ging ik op gesprek en zondag kreeg ik een telefoontje dat ik het was geworden! Jippie!! EINDELIJK!

Woensdag was m'n eerste dag. Eigenlijk vond ik het een beetje tegenvallen, haha, het is ook nooit goed he? Het is meer dat het niet echt mijn stijl is wat ze aan kleding verkopen, het is nogal chique de friemel ;-) Verder moeten we ook redelijk aggressief verkopen. Ik heb er zelf een hekel aan als ik in een kledingwinkel ben en de verkoopster loopt steeds achter me aan of ik het allemaal wel kan vinden, ga weg, denk ik dan. Maar, nu doe ik het dus zelf. Het is de bedoeling dat ik iedereen begroet, vervolgens vertel welke kortingsacties we hebben, dan vragen of ze naar iets speciaals op zoek zijn, als ze iets in hun handen hebben vraag ik of ik het alvast in de kleedkamer zal hangen, als ze 1 minuut in de kleedkamer zijn moet ik vragen of het allemaal goed gaat en of de maat goed is en dan natuurlijk advies geven over de kleding en laten zien wat we allemaal nog meer hebben.

Ik mocht/moest ook kleding uitzoeken, zodat ik die tijdens mijn werk kan dragen. Eerlijk gezegd heb ik het nog nooit zo moeilijk gevonden om iets uit te zoeken. Het moest ook allemaal snel snel, dus ik voelde me eigenlijk diep ellendig. Het klinkt vast heel verwend, ben ik ook ;-) maar ik vond gewoon niks mooi haha, behalve dan de allerduurste dingen, natuurlijk.

Maargoed, ik heb wat uitgekozen en ook ik ben nu heel chique met een zwarte rok en een mooie top, ja die is dan wel weer mooi.
Gisteren had ik het voor het eerst aan en het valt allemaal best mee. Ook raak ik al veel meer gewend aan het verkopen en dat gaat eigenlijk best goed, veel mensen vinden het zelfs fijn om een beetje hulp te krijgen.

Verder ben ik nu extra blij als ik weer lekker naar huis kan of weekend heb, dan waardeer je dat weer veel meer. En als ik dan thuis kom staat lekker het eten voor me klaar, dat zijn de leuke dingen!

Het jammere is alleen dat ik nu net vandaag maar drie uur hoef te werken en dat zijn nou net de uren dat Alex een kerstborrel van z'n werk heeft, heel leuk op een boot en alles, maar nu kan ik niet mee :(

We doen samen veel leuke dingen. Het is hier natuurlijk zomer, dus er is vanalles te beleven. Afgelopen weekend was er een symphonie orkest in het park! Iedereen had een kleedje en lekkere hapjes en wijn mee, zo ook wij. Vanaf deze maand t/m maart is er een openlucht bioscoop in Kings park, alle nieuwe films worden er afgespeeld, maar ook oude zoals Grease. Daar kunnen we dus allemaal heerlijk van meegenieten.

Verder heb ik ook het hardlopen weer ontdekt. Ik dacht, dat ga ik nooooit doen in die hitte, maar toch wel. Er is een onwijs groot park waar je een rondje van 3km kunt hardlopen, op de grond staat aangegeven hoe ver je hebt gelopen, dus dat geeft ook weer motivatie. Elke 500 meter staat er ook een apparaat zoals een crosstrainer of dingen om te kunnen stretchen. Ik word er helemaal blij van. Het is aardig te doen. Je hebt schaduw van de bomen en vaak waait het ook lekker, dus dan lukt het nog om een klein beetje koel te blijven. Het is ongeveer drie kwartier lopen naar het park, dus dat is al een goede warming up! Het park is ook vol met kakatoes, heel gezellig :-)

Het weer was de afgelopen weken wat koeler, ook vooral door de hevige regenbuien, maar dat was over het algemeen wel lekker.
De grote kakkerlakken komen ons nog regelmatig bezoeken, laatst zat er nog 1 in de fruitschaal, Alex dacht dat het een blaadje was, maar dat was het net ff niet.

Jullie zijn ook vast wel nieuwsgierig hoe het tussen ons gaat. Ik kan jullie vertellen dat het HEEL goed gaat, zeker als je bedenkt dat we elke dag samen zijn en elkaar nog niet eens zo heel goed kenden, gaat het zeer zeer goed :-)

Het is fijn dat ik nu lekker m'n eigen ding heb om te doen, behalve boodschappen, de was doen en schoonmaken haha, nu leer ik tenminste ook nog wat andere mensen kennen en heb ik meer het idee dat ik ook een leven heb :-)

Sinterklaas hebben we niet echt gevierd, maar ik heb wel een aantal lieve gedichten vanuit Nederland ontvangen, dat gaf me al een sinterklaasgevoel en Alex heeft me verrast met een hele leuke korte broek waar ik al weken kwijlend naar keek, maar niet wilde kopen totdat ik een baan had!

Kerstmis zal een gekke ervaring worden, ik kan me er hier nog niks bij voorstellen in deze hitte. Waarschijnlijk zullen we als feestmaal een BBQ organiseren en misschien gaan we naar het strand, haha is tenminste ook weer eens wat anders!

Tot zover ben ik dus best wel blij hier in Perth!

Ik wens iedereen een hele fijne gezellige koude kerst :-)

En tot snel !

Liefs

  • 16 December 2011 - 09:23

    Agaath:

    Wat geweldig, dat je werk hebt gevonden. Hopelijk ga je het nog echt leuk vinden ook. Zien we je straks in een totaal andere look. Angelique op chique. Fijne Kerstdagen en een spetterend nieuwjaar!

  • 16 December 2011 - 11:32

    Pap En Mam:

    Hippe Angelique op chique, dat klinkt goed! Geef maar lekker het goede voorbeeld, dan wil iedereen er netzo uitzien als jij en verkoop je goed :-)
    Lekker hoor, dat je wat kunt verdienen, zodat je samen met Alex nog een poosje van Australië kunt genieten :-) Je boft maar met zo'n lieve kok :-)
    De kou is geregeld hoor: we krijgen sneeuw vandaag!

    Veel liefs, happiness en werkplezier!


  • 16 December 2011 - 22:52

    TWilly:

    Dat klinkt goed An, je hebt weer een doel. Zo'n bezige bij als jij kan niet goed stil zitten, heeft graag wat om handen. Je doet weer geheel nieuwe ervaringen op, haha! Kleed ze maar mooi aan hoor, die dames. Hebben ze geen herenoverhemden enz.?
    Hier de hele dag storm en regen, brrrrrrrrrrrrr, stuur maar wat van jouw zon! Heb je mijn brief al?
    Welterusten, en veel liefs!

  • 17 December 2011 - 09:41

    Zus:

    Heerlijk naar het strand met Kerst. Gaan wij misschien ook doen maar dan met een dikke winterjas aan. brrr. Haha wist je nog vorig jaar toen sneeuwde het op het strand. haha Heb jij dit jaar geen last van. Lekker dat je idd wat voor jezelf hebt. Leuke mensen ontmoeten en een beetje kleding aansmeren. Dit kun je ook als werkervaring zien en onder tussen verder kijken naar leuke kleding zaakjes. Maar of dat dan weer goed is voor je salaris vraag ik me af. hmmm..
    Fijne Feestdagen.. Dikke knuffel..

  • 17 December 2011 - 17:16

    Mariette:

    Schat, wat fijn dat je een baan hebt!! Woohoo! Ik zie je al helemaal staan met je chique de friemel outfitje tussen snobbistische Aussies ;-) joh, daar wen je snel genoeg aan! En super dat het tussen jou en Alex zo goed gaat, had niet anders verwacht! Kerst zal vreemd zijn idd, maar jullie zullen er ongetwijfeld een mooi feestje van maken! Dikke kus

  • 20 December 2011 - 13:01

    TWilly:

    Lieve Angelique, wat een verrassing! ik haalde zo maar een kaartje van jou uit de brievenbus!! Bedankt! erg leuk hoor! ik ben er blij mee!
    Ja, hier gisteren sneeuw en ijs en dan bij jullie zo warm! dat is helemaal geen kerstsfeer he? Maar toch.....wel lekker hoor om niet te hoeven bibberen! Verkoop maar veel mooie (zomer)partykleding! Succes!
    Ik hoop dat je mijn post inmiddels ook hebt gekregen. Maak er samen toch maar een blij feest van. Ik denk aan jullie hoor!
    Liefs en groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australië/Perth

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2012

Eindelijk... vakantie !! :-)

18 September 2012

On the Road

20 Augustus 2012

Hoe lang nog?

10 Juli 2012

Wijntje erbij?

06 Mei 2012

Its all part of the experience
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1035
Totaal aantal bezoekers 41689

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: