Hoor de wind waait ..... - Reisverslag uit Perth, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Hoor de wind waait ..... - Reisverslag uit Perth, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Hoor de wind waait .....

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

29 November 2011 | Australië, Perth


Hallo lieve allemaal,

Het is weer even tijd voor een update van eehm.. mijn leven :-)

Ik ben inmiddels ruim twee weken in Perth! Bij aankomst wilde ik al meteen aan de verkeerde kant van de auto instappen... ga jij rijden? eehm.. oh nee :-) Maar nu ben ik aan de meeste dingen al aardig gewend.

Aan het begin was het vooral veel geregel. Gelukkig konden we bij een vriendin bij de familie van Alex verblijven, dat was heel relaxed. De week daarop konden we verhuizen naar weer een vriendin daarvan. Hier zullen we nu een langere tijd blijven. We wonen dus gewoon bij iemand in huis, hebben onze eigen kamer en kunnen van alles gebruik maken, ideaal dus.

Terug naar het geregel. Ik heb inmiddels een eigenste aussie bankrekening met een knalroze bankpas, word ik natuurlijk helemaal blij van, het enige jammere is, dat er nog geen geld op staat :-( MAAR, wat niet is, kan nog komen! Verder heb ik ook hier, net als in Nederland een soort ov-chipkaart! Gister was ik voor het eerst een zwartrijder...sssst.. niet verder vertellen hoor, het was niet met opzet! En ik heb een aussie telefoonnummer en een soort nummer wat ik nodig heb voor m'n werk...uuhhmm... welk werk ook alweer?

Perth is een leuke stad, hoge wolkenkrabbers wisselen zich af met oude gebouwen en kerken. Kings park is geweldig, nu al mijn favoriete park, wel een beetje jammer dat ik steeds moet klimmen om daar te komen, maar dat heb ik er dan wel voor over. Verder zijn er allemaal leuke kleine plaatsjes rondom Perth, Fremantle, en Cottlesloe beach, Leederville, Mt Lawley, allemaal met leuke cafeetjes en winkeltjes. Ik heb al weer vanalles gezien wat ik wil kopen, maar ik kan me tot nu toe nog aardig inhouden :-)

De eerste week gingen we vooral vanalles bekijken, zodat ik een beetje wist waar alles was. Op het strand hadden we het heel koud, maar het was wel leuk, van het strand word ik altijd blij. De laatste weken is het opeens veel warmer geworden, echt boven de 30 graden, zelfs 39 graden! Maar het is allemaal goed uit te houden, want de wind waait door de bomen.. dus dat houdt het lekker koel. Met 23 graden vinden we het hier al koud, daar wennen we snel aan :-)

Vol verwachting klopt mijn hart... krijg ik nou nog een baan of niet? Als iemand nog een beetje geduld over heeft dan hoor ik het graag. Ik ben me vanaf dag 4 ongeveer al suf aan het solliciteren, ik heb al op ruim 30 banen gesolliciteerd en ik hoor maar niks :-( Zwaar frustrerend. Ik ga alle winkels binnen en ik solliciteer online enz. enz.... ik weet dat het blijkbaar tijd nodig heeft, maar het lijkt zo lang te duren!

Eigenlijk zou ik heel blij moeten zijn, ik kan elke dag van de zon genieten en ik hoef alleen maar even de stad in, of naar het park of even boodschappen doen, maar ik wil toch iets meer, verwend kind he? :-)

Het is gewoon tijd dat ik hier lekker mijn ding kan gaan doen, ik heb wel weer zin om te werken en om hier een soort van leven op te bouwen voor even. Waarschijnlijk zit ik straks weer te zeuren dat ik te weinig vrije tijd heb :-)

De kakatoes vliegen me weer om de oren, hoewel ze nog niet op mijn hoofd zijn gaan zitten gelukkig. De kraaien maken hier een heel stom zeurderig geluid, maar ook daar ben ik al aan gewend. Het water smaakt naar chloor, ook dat merk ik bijna niet meer en kangaroe staat bijna wekelijks op het menu! Kangaroepasta, echt HEERLIJK! De vliegen zijn hier zwaar irritant, ze gaan steeds op je gezicht zitten, op je lippen en op je oogleden enzo, bah, bah, bah... en de kakkerlakken zijn hier echt belachelijk groot en niet kapot te krijgen, zelfs met een half lijf weten ze zich nog vooruit te slepen :-)

Toen ik net in Perth was aangekomen, was ook mijn lieve oud-collega Agaath in Australie, helemaal leuk, kon ik weer even heerlijk Nederlands praten, dat begin ik soms echt te missen namelijk en natuurlijk kon ik ook weer al mn verhalen vertellen. We hebben fantastisch lekker gegeten en ik werd er helemaal blij van :-) Het was heel goed om elkaar weer te zien.

Van thuis kreeg ik een heel pakket opgestuurd. Chocoladepepernoten!! Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik daar absoluut verslaafd aan ben, dus ik was er heel heel blij mee!! Natuurlijk zijn ze inmiddels allang op :-( Maar zo had ik toch nog een beetje Sinterklaas, hoewel het toen nog een beetje vroeg was. Iedereen moest hier enorm lachen om de kaart met Zwarte piet en dan die gekke pepernoten.

Gelukkig heb ik hier ook een Nederlandse zender, zodat ik onder luid gelach van mijn medebewoners nog een beetje Nederlands nieuws kan volgen :-)

Ik hoop dat ik jullie de volgende keer mag verblijden met leuk nieuws, werknieuws bedoel ik dan :-)

Allemaal een gezellig sinterklaasfeest gewenst en tot heel snel !!

Liefs

  • 29 November 2011 - 11:55

    TWilly:

    Haaaaaaaaaaa, gelúkkig!!!!! Eindelijk weer eens nieuws van Angelique. We hebben je echt gemist hoor! Maar het gaat goed met je en dat is het belangrijkste. Dat werk komt vast ook wel hoor, heb maar even geduld, en anders.....kom je toch lekker weer naar A'foort! haha! Op den duur raak je toch ook wel een beetje verzadigd van allemaal nieuwe steden, kerken, parken, natuurschoon en stranden? Ben je dan nog wel in staat alles goed op te nemen en er van te genieten zoals je in het allereerste begin genoot? Kun je je nog net zo verwonderen over alles? We blijven met je meeleven hoor! groetjes, ook van Sint en Piet, ze vergeten je niet....


  • 29 November 2011 - 14:45

    Rieneke:

    Hoi!!!
    Ik typ hier niet een ellenlang verhaal, want dat doe ik wel in ene mailtje.. ;-)
    maar leuk om over je te lezen!!! Komt vast goed met een baan joh, maak je niet te druk!!

    Liefs!

  • 29 November 2011 - 15:19

    Jolanda:

    Hey Zussie,

    Yeah!! je hebt er weer een verslag opgezet. Goed zo! Komt helemaal goed hoor met die baan. Je moet ze gewoon wat tijd geven. Je bent er nog maar 2 weken joh! Geniet nog maar lekker van het mooie weer en omgeving voor je het weet moet je aan de slag. Ik zal de Sint vragen wat geduld in je schoen te stoppen dit jaar.

    Dikke kus en dikke knuffel

  • 29 November 2011 - 18:08

    Pap En Mam:

    Hoi lieve An :)
    Je hebt ons dubbel verrast vandaag: een spannend reisverslag met sollicitatiekoorts :-( én een superleuke verrassing met de post :-). Daar worden wij helemaal blij van.
    De schoen zetten is er voor jou niet bij, want je hebt alleen maar slippers :-( De luchtpostpiet is onderweg hoor. Hij heeft wat tegenwind, dus nog even geduld :)
    Dikke knuffel uit Amersfoort

  • 01 December 2011 - 19:08

    Rolf Schraa:

    Hoi Angelique. Je kent me waarschijnlijk niet eens: ik ben een neef van je mam. Leuk om je belevenissen zo te kunnen volgen. Lekker warm zo te zien. Geniet ervan, dergelijke ervaringen zullen je je leven lang bijblijven!
    Groeten van Rolf & Marlies Schraa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australië/Perth

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2012

Eindelijk... vakantie !! :-)

18 September 2012

On the Road

20 Augustus 2012

Hoe lang nog?

10 Juli 2012

Wijntje erbij?

06 Mei 2012

Its all part of the experience
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 41691

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: