Heet, heter, heetst... - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Heet, heter, heetst... - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Heet, heter, heetst...

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

12 Oktober 2011 | Laos, Vangviang

Hallo lieve lezers....

Ik ben in Vang vieng.. en het is HEET!!! Ik zet 1 stap buiten en meteen verlang ik naar een groot glas ijskoud water en het zou heel fijn als er gewoon iemand met een ventilator met me meeloopt, maar dat is waarschijnlijk net iets teveel gevraagd....

Even terug naar Pakse.. ik had geen plan voor de volgende dag en dus was mijn eerste actie.. ergens een ontbijtje vandaan halen. Op elke straathoek zijn er meerdere opties, dus dat was snel gedaan. Ik kwam de jongen van de dag ervoor weer tegen en hij vroeg of ik mee wilde op een motorbike... nou prima :-) Dus dat plan was snel gemaakt. Vervolgens werd ik op straat alweer door een aantal anderen uitgenodigd om ook mee op een motorbike te gaan, maar hen moest ik helaas teleurstellen :-)

Met een prachtige helm op mn hoofdje gingen we op weg, ik fijn achterop, want anders ben ik echt een gevaar op de weg. Bij het eerste stoplicht werden we meteen aangehouden door de politie, we moesten afstappen en ja, we hadden echt een overtreding begaan, we stonden namelijk aan de verkeerde kant van de weg, vreselijk natuurlijk, zeker omdat de rest van het verkeer daar zo enorm goed geregeld is. Ik smeet 50.000 kip voor ze op het tafeltje en ik hoopte dat ze er heel blij mee waren. 50.000 kip is ongeveer 4,50 euro Rien :-) En daar gingen we weer op weg. Je kunt echt absoluut geen wijs worden uit de borden, zelf ben ik nou niet heel goed in kaartlezen, of nou ja, gewoon niet mn sterkste kant en de kaart vloog ook nog uit mn hand, dus ja, we vroegen het maar gewoon overal. We hebben kilometers de verkeerde kant op gereden, maar uiteindelijk gingen we in de goede richting. Met onze motorbike gingen we op een vlot naar de overkant, naar champasak. Ik werd nog heel boos aangekeken door een oudere vrouw, omdat ik iets aan had met spaghetti bandjes, dat kan natuurlijk ook niet haha. Het was zoooo mooi !!! Allemaal bergen :-) We kregen nog even een stortbui en de weg was enorm slecht, dus we gingen van links naar rechts om maar alle kuilen en plassen te ontwijken.

Uiteindelijk kwamen we aan bij Wat phu, een oude tempel heel hoog in de bergen, met echt een geweldig uitzicht. Er was bijna niemand, dus dan is het nog mooier !! Ik keek mn ogen uit!!

Op de terugweg keek de oude vrouw me nog steeds boos aan, maar een paar jongens riepen I love you, dus dat maakte het dan wel weer goed :-) Op de terugweg werd het al donker en werden we behoorlijk aangevallen door alle muggen en vliegen. Na een enorm lange rit kwamen we met verdoofd achterwerk en al aan bij ons guesthouse.. maar het was zeker de moeite waard!!

De volgende dag heb ik weinig gedaan, wel een heerlijke olie massage van een uur, daarna was ik heerlijk glibberig haha en om 7 uur ging ik met de nachtbus op weg naar Vietiane !!

Ze hadden me een bed in de bus beloofd en die kreeg ik ook !! Ik ontmoette een Nederlands meisje en samen hebben we mooi het kingsize bed helemaal achterin de bus ingepikt, iedereen was jaloers :-) We hadden zoveel ruimte dat ik wel drie keer kon omrollen haha wie wil dat nou niet? Het was een enorm gehobbel, maar ik lag prima met al mn kussens en dekentjes :-) Slapen ging dus op zich nog best aardig. Op een gegeven moment werd een wakker van een hoop kabaal en toen bleek er opeens een hele familie naast me te liggen.. mmm... tja, dat krijg je natuurlijk als er nog zoveel ruimte over is. Er lag een schattig klein meisje dicht tegen me aan, maar dat was eigenlijk wel gezellig.

Om half 8 s ochtends kwamen we aan bij het busstation. Daar stapten we in een tuktuk naar het centrum. Het duurde eeuwig door al het drukke verkeer. We konden snel een guesthouse vinden. Echt heel netjes en mooi! De stad is niet heel bijzonder, maar ze hadden geweldige bakery's, dus ik heb laatst gewoon ontbeten met cheesecake :-) Niet vekeerd hoor! Het was ook in de stad echt TE heet, dus we zochten vaak verkoeling bij een eettentje. Aan het einde van de dag hebben we een heerlijke massage genomen. 30 minuten voetmassage en 60 minuten traditionele lao massage... whoaaaaa... lekkerrr!! Ik mocht een hele mooie streepjespyjama aan, dus ik zag er echt op mn best uit. Gelukkig had ik de hele tijd mn ogen dicht, dus ik had er zelf geen last van. De massage werd ook door een jongen gedaan, dus dan is zo'n pyjama ook wel weer prettig. Ik werd alle kanten opgebogen en hij ging op me staan whahaa, maar dat is dus blijkbaar heel fijn!

Ik was belachelijk moe en ben soort van op tijd gaan slapen. De volgende dag ben ik met de bus naar Vang vieng gegaan, ik moest echt een uur wachten, niet relaxed. Ik twijfelde nog op ik naar vang vieng zou gaan, omdat ik niet wist of het wel de moeite zou zijn, maar Alex zei dat ik het moest doen, omdat het heel mooi is. En hij heeft gelijk, voor deze ene keer dan ;-) De busrit was niet chill, het heet dan een VIP bus haha, maargoed, alles is hier een beetje anders. De airco werkte niet of bijna niet en de weg was op een gegeven moment zoooo slecht... kuilen.. niet normaal, dus het leek af en toe alsof de hele bus om zou kiepen, maar dat gebeurde niet. Het was zooo heet dat ik er misselijk van werd. Toch was het maar een ritje van 4 uur.

Het is hier onvoorstelbaar mooi! Het is gewoon een stadje tussen de bergen, echt een fantastisch uitzicht, dat had ik zeker niet willen missen. Bij de restaurantjes kun je liggend op kussens je maaltijd eten en tegelijkertijd non stop friends afleveringen kijken, echt supergrappig en leuk. Het is een relaxed stadje en gezellig.

Ik heb een armband gekocht, hij wilde er 130.000 kip voor hebben, maar ik heb kunnen afdingen tot 50.000, best okee toch? Vandaag heb ik weer een fietsje gehuurd, een gele deze keer. De weg is alleen erg slecht en stofwolken komen me om de haverklap tegemoet. Ik stootte mn teen, was eerst prima, toen deed het heel veel pijn en toen ging het bloeden, aaah arme ik. Het is niet echt een dag om heel veel te ondernemen, dus dat doe ik dan maar niet. Ik heb een paar kleine tussenpaadjes genomen en het uitzicht was niet normaal mooi! Rijstvelden en dan die enorme bergen erachter en dan sta ik daar... ik en de natuur, heeeeeeel vet !!

Ik ga proberen om vandaag wat foto's te plaatsen, zodat jullie ook een beetje een idee hebben van waar ik ben ! En dat is dan een klein cadeautje voor mn mama's verjaardag :-)

Waarschijnlijk ga ik morgen naar Luang Prabang, dat is weer 7 uur in de bus, dus daar kijk ik enorm naar uit !! Vandaag verder nog maar even zo weinig mogelijk bewegen en gewoon maar eens genieten :-)

Liefs

  • 12 Oktober 2011 - 08:58

    Loessie:

    Zo anders laat je je even veel masseren!! :P Kan ik ook wel gebruiken met die verbouwing... Pfff...
    Stuur je een paar massages en wat mooi weer hier heen? Stof hoeft niet, heb ik hier genoeg! :P

    Leuk om zulke positieve en vrolijke verhalen te horen dit keer... Gelukkig geen plan B enz meer! Goed zo!
    Geniet schat! (Lukt wel geloof ik! haha.) Ik zal je binnenkort wat uitgebreider mailen... Als ik mn tijd & energie terug gevonden heb. ;)

    Mis je! Kus kus

  • 12 Oktober 2011 - 09:01

    Mariette:

    Scattie!! Leuk om te lezen dat je het weer zo naar je zin hebt! En wat een luxe, een slaapbus :-) Luang Prabang is een heel charmant stadje! Als je nog een restaurantje zoekt; ga opzoek naar een riviertje met een bamboe bruggetje!! Het restaurantje ligt aan de overkant. Heb je nou het tuben in Vang Vieng geskipt?! Ben je nou gek geworden?! ;-)
    Have fun in Luang Prabang en ik kijk uit naar je volgende verslag! Dikke kus

  • 12 Oktober 2011 - 09:27

    Rieneke:

    Stuur die foto's maar heel snel! Ben echt benieuwd naar alle uitzichten :-) Onwijs gaaf weer!

    Die kip is daar ook niets waard zeg... een boete van 4,50 ;-) zouden ze hier ook in moeten voerne ;-)

    Veel plezier nog, geniet en doe voorzichtig!
    Liefs Rien

  • 12 Oktober 2011 - 09:31

    Henny Van Den Berg:

    Gefeliciteerd met je ma!

    Geweldig wat je allemaal doet.

    Geniet van de reis!

    groetjes je nicht

  • 12 Oktober 2011 - 19:11

    Pap En Mam:

    Sawadee lieve An,

    Wat een heerlijk verhaal en je had geen beter verjaardagscadeautje kunnen sturen dan zulke prachtige foto's :)
    Gaaf hoor.
    We missen je wel hoor, maar je lieve berichtjes en foto's maken heel veel goed.
    Geniet maar lekker dit grote avontuur!
    Dikke "verjaardagsknuffel"! :-)

  • 14 Oktober 2011 - 08:28

    Lianne:

    Heey Lieve An!

    Ik ben weer helemaal up to date, heb inmiddels je verhalen allemaal achter elkaar door gelezen! Wat super gaaf allemaal weer zeg! Je hebt al weer heel veel meegemaakt. WIj zijn gister teruggekomen! Opzich komen er wel wat dingen met Cuba overeen, de hobbels en kuilen in de weg, de tuktuk (beetje raar op cuba maar ze hebben wel zoiets) heet weer! Haha....
    Heel veel plezier nog verder met je reis! Goed van je dat je niet op plan B over bent gegaan (dat is altijd een tweede keuze ;))

    Liefs Lianne en ook de groetjes van Nick!

  • 16 Oktober 2011 - 20:18

    TWilly:

    Ha die An, hoe is het, heb je vandaag ook weer veel beleefd? Zojuist heb ik tante Jos ook je verhalen voorgelezen en ze was er diep van onder de indruk. De foto's zijn ook heel mooi, maar.....inderdaad, zoals die "boze vrouw" dat ook al vond: wel gevaarlijk bloot!! haha!! Je bent me er eentje hoor. Gefeliciteerd met de verjaardag van je zus, die mist jou vast vandaag. Blijf maar niet te lang weg hoor!! Goede reis en veel plezier! we leven met je mee! liefs van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Cambodja/Laos/Vietnam

Recente Reisverslagen:

11 November 2011

Het eind en een nieuw begin

28 Oktober 2011

Blij in Vietnam

19 Oktober 2011

De eeuwige glimlach

12 Oktober 2011

Heet, heter, heetst...

07 Oktober 2011

Hutje mutje
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 41667

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: