Zeg maar dag tegen het (kiwi) vogeltje - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Zeg maar dag tegen het (kiwi) vogeltje - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Zeg maar dag tegen het (kiwi) vogeltje

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

16 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Na lang wachten hier dan een update over mijn leven in Nieuw zeeland!!
Nog een paar daagjes kan ik genietn van dit mooie land en dan vertrek ik naar Australie, tijd voor een nieuw avontuur!!

Jullie zijn vast benieuwd wat ik de laatste weken allemaal heb meegemaakt... of niet?

Kaikoura was leuk, eigenlijk heb ik daar helemaal niks gedaan, behalve gewandeld en heerlijk gezwommen in het zwembad van het hostel, wat een luxe he??? Haha, wat nou backpacker? Ook ben ik daar naar de zeehonden gaan kijken. Terwijl iedereen netjes bij het uitkijkpunt stond, zijn wij gewoon over de stenen geklommen zodat we oog in oog stonden met die schatiige zeehonden die heerlijk lagen te luieren in de zon... nou ja.. schattig... ik dacht, ze liggen daar zo lief te zonnen, ik kan vast wel wat dichterbij komen, maar daar was de zeehond toch niet zo blij mee, razendsnel kwam hij overeind en hij gromde als een echte leeuw (?) haha heel apart, maar ik schrok me natuurlijk helemaal de rambam, zodat ik bijna van die rotsen viel, maar het ging nog goed :-)

Daarna ging ik naar Blenheim, eigenlijk net zoiets als Greymouth.. zodra je er bent denk je.. wat doe ik hier? Maargoed, ik had een doel! Werk zoeken samen met Sharon. We zagen het al helemaal voor ons.. wij saampjes druiven plukken en stampen in een wijngaard... Maar dat was toch iets moeilijker dan we dachten... bellen en emailen en langs kantoren gaan en advertenties in de gaten houden, maar er was helemaal NIKS! Daar werd ik dus niet heel blij van. Het enige wat we kregen aangeboden was werk in een flessenfabriek van 12 uur snachts tot 5 uur sochtends... nou dat hoeft dan ook weer niet ;-)

Dus gingen we maar door naar Picton... en daar was het LEUK! superschattig hostel, the villa, met een leuk retro interieur en daar houd ik zoooo van!! Allemaal bloemetjes en kleurtjes en de zon scheen en het was genieten!! We konden fietsen lenen van het hostel en ja hoor, daar gingen we op de fiets.. oeps.. wel links rijden.. en ooh... lekke band.. was dus niet echt een succes :-) Dus toch maar de benenwagen genomen... whaha...die werkte gelukkig prima. Leuk, gezellig, klein stadje, mooi uitzicht over het water. Lekker van de zon genoten, ijsje gegeten en heerlijk gezond gekookt, aardappeltjes, kip en groente en savonds... brownies!! Zelfgemaakt!! Met lekker ijs erbij.. mmmm....

De volgende dag gingen we actief doen, een wandeling van 21 km.. de queen charlotte track! Het weer was super en het uitzicht was adembenemend! Het eerste stuk was klimmen, klimmen.. niet mijn favoriet... maar toch gedaan. Uiteindelijk 8 uur gelopen en toen waren we MOE en alles deed PIJN! Maar we waren er nog niet, want we moesten liften... twee leuke jongens wilden ons wel een lift geven.. maaar mmmm.. dat deden we maar niet.. en dus moesten we nog eens 5km lopen om uiteindelijk op een hoofdweg uit te komen waar een vriendelijke mannelijke kiwi ons wel een lift wilde geven tot de helft en de andere helft konden we in een auto stappen bij twee californische meiden, dus jippie!! Het was gelukt!

Daarna vertrok in naar Nelson en toen was ik dus weer alleen. Maar ik heb me echt ontzettend goed vermaakt. Lekker door het stadje gelopen, mn nagels opnieuw gelakt, moet ook gebeuren :-) In het park gelegen en lekker naar het strand geweest en op weg naar het srand liep een lief, oud kiwimannetje gezellig met me mee, dat zijn echt de leuke dingen, al die korte ontmoetingen en gesprekken met zoveeel verschillende mensen uit verschillende landen. Na het dagje strand bestond mijn huid uit drie kleuren, wit, bruin en rood, gelukkig is het nu weer fijn egaal:-)

Na Nelson kon ik mijn geluk niet op, want ik ging weer naar het prachtige plaatsje Greymouth, ik moest steeds iedereen uitleggen waarom ik daar nou een tweede keer naartoe ging, maar geloof me, ik had een goede reden. In de bus zat ik naast een spaans mannetje en ook tijdens deze reis leerde ik weer allerlei mensen kennen. Gelukkig zat ik in een leuk hostel en heb ik gezellig met een paar mensen een film gekeken en ook daar waren weer Nederlanders... ze zijn werkelijkwaar overal!

Toen weer naar Fr. josef... gelukkig was het supermoooooi weer en heb ik daar lekker een wandeling gemaakt en natuurlijk ook weer een film gekeken. S' ochtends hadden we geen electriciteit en dus... moest ik mijn zaklamp tevoorschijn halen om te kunnen douchen.. poeh.. toen voelde ik me een ECHTE backpacker. Tegenwoordig sleep ik met vier tassen, dus het is een hele uitdaging om overeind te blijven EN te bewegen met al die bagage.

En toen... was ik in Wanaka!!! Daar was ik nog niet geweest. Heerlijk, relaxed en mooooi!! Lekker aan het water, met de mooie bergen op de achtergrond! Daar was het vooral luieren... en oh nee.. ik heb ook nog een berg beklommen, mount Iron, en we zijn naar de bioscoop geweest. Dat is een bioscoop met allemaal loungebanken en auto's, heel geinig, dus ik lag lekker languit. En daar heb je overheerlijke koekjes, warm uit de oven.. dus die heb ik ook even geprobeerd.

Met pijn in ons hart vertrokken we naar Queenstown, maar ook daar is het errug mooi en fijn! Natuurlijk was het weer tijd voor een fergburger en een megagroot ijsje, te groot eigenlijk. En daar kreeg ik een leuke verrassing... ik werd meegenomen op een boot en daar kregen we een bbq en konden we naar het mooie verlichte queenstown kijken en eenmaal weer aan land gingen we naar de icebar! Superleuk en ja.. best een beetje koud. We kregen een hele grote, dikke jas aan en van die uggs-dingen haha, heb ik die ook een keer gedragen. Daar hebben we ff een ijskoud drankje gedaan en toen gauw weer de warmte in. Helemaal leuk. Er was veel straattheater en de zon scheen elke dag, dus het was vooral lekker luieren. En we zijn nog op de gondola geweest voor een mooooi uitzicht!

Toen was het weer tijd om te gaan, op weg naar Dunedin, daar zijn we maar 1 nacht geweest, ook weer in het park gelegen, heeeeeel veeel boodschapppen gedaan voor de komende dagen, omdat hier niet zoveel is en naar de art gallery geweest, daar nog piano gespeeld, maar dat was niet helemaal de bedoeling, dus toen zijn we maar weer gauw vertrokken.

En nu weer in Lake Tekapoo, het zonnetje schijnt weer, de kamer heeft een schattig bloemetjesbehang, het uitzicht is weer om op te vreten en ik hoef helemaal NIKS, totale vrijheid!

De volgende stop is het vliegveld, nog een hele uitdaging om 18 uur door te brengen op een vliegveld... maar tegenwoordig houd ik wel van uitdagingen, dus dat komt vast goed.

Ik vind het jammer om hier weg te gaan, Nieuw zeeland is fijn, ik ben hier gelukkig, maar ik ben ook wel weer in voor iets nieuws, nieuwe ervaringen, alles hier is nu vertrouwd :-)

Aan Nederland moet ik nog lang niet denken, gelukkig hoeft dat ook nog niet.

Heel veel liefs voor jullie! en ik spreek jullie vanuit weer een ander deel van de wereld, eens kijken wat me daar allemaal weer te wachten staat!


  • 16 Maart 2011 - 07:22

    Jolanda En Mama:

    dag lieve An,

    Yeah we zijn de eersten die je verslag hebben gelezen.
    En wij maar werken hier! haha.
    het backpacken gaat je goed af. We missen je hoor. Heel veel plezier down under.

    Dikke kus

  • 16 Maart 2011 - 07:34

    Rieneke:

    En ik de tweede :-)
    Maar wat was nou je reden om voor de tweede keer naar Greymouth te gaan? ;-)
    Succes met overnachten op het vliegveld (laat ff weten of die stoeltjes nu echt lekker liggen of dat mensen toch niet voor hun lol daar gaan slapen...)

    Good luck!

    Liefs Rien

  • 16 Maart 2011 - 12:17

    Roelien :

    Hey Liekie,

    Goed weer eens wat van je te horen. Wij gingen er al vanuit dat als je nix laat horen, dat het dan juist heeel goed met je zou gaan, dus een goed teken! Veel plezier nog! Geniet gewoon verder...
    xxx van de euterpe!

  • 16 Maart 2011 - 17:12

    Caroline:

    Hey, Angelique
    Wat leuk om je reisverslagen te lezen, zo ben je toch nog een beetje bij ons. Geniet van je tijd daar!!! Liefs, Caroline.

  • 23 Maart 2011 - 18:07

    Bouke:

    Hey An!

    Heb je outback Jack al de groeten gedaan? We wachten het nieuwe verhaal weer in spanning af..

    grt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Nieuw zeeland/ Australie

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2011

I've found nemo !!

26 April 2011

Vervolg...

26 April 2011

Strak in het pak !

20 April 2011

Don't forget... slip, slop, slap !

15 April 2011

Dingo's op de loer....
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 41664

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: