Dingo's op de loer.... - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Dingo's op de loer.... - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Dingo's op de loer....

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

15 April 2011 | Australië, Rainbow Beach

Aaaaah... ik ben weer op de bewoonde wereld.. net terug van Fraser island, het grootste zandeiland ter wereld!! Ik leef dus nog en dat is een prestatie op zich.. want op dat leuke eilandje leven de gevaarlijkste (meest dodelijke) spinnen en slangen van de wereld en dat is nog niet alles... er lopen ook nog aardig wat dingo's rond, die zien er trouwens enorm schattig uit, maar ze bijten nogal vaak van zich af, zoals ook toen wij op het eiland waren, maar wij hebben ze veilig vanuit de auto gezien :-) Dan had je ook nog om het verhaal compleet te maken march fly's ofzo, enorm groot, net als horzels.. die waren vandaag overal!! Ik werd dus steeds op mn benen gemept door m'n reismaatje, niet omdat ik door moest lopen, maar vanwege die leuke vliegen dus. Ik heb wat bescheiden gilletjes laten horen, maar daar bleef het dan ook bij, hoe dan ook, ik voelde me gewoon veilig :-)

Na dit verhaal kun je je vast niet voorstellen dat ik het leuk heb gehad, maar ik kan je vertellen, het was geweldig!! Drie dagen op een eiland, geen bereik, wat ik ook heel fijn vind eigenlijk haha, lekker weg van de bewoonde wereld! Natuurlijk waren er nog best wel wat meer toeristen, maar toch is het anders. Daar scheurden we dan in onze 4 wheel drive met 100km/uur over het strand!! Wind door je haren en overal om je heen zon, zee en een groot uitgestrekt strand! Eigenlijk heb ik er niet eens woorden voor :-)

De eerste dag zijn we naar lake mckenzie geweest, daar heeft iedereen het over.. het is een mooi meer, maar niet heel bijzonder eigenlijk en er waren teveel mensen, dus dan vind ik het altijd minder leuk. Daarna door het regenwoud gelopen, allerlei aparte bomen, leek op de film avatar en al die leuke vogels met tropische zanggeluiden!

S avonds lekker een bbq, kangaroe gegeten, echt enorm lekker vlees! Daarna gezellig om het kampvuur gezeten, met een sterrenhemel boven je.. die zie je niet in Nederland!

De volgende dag weer vroeg op, ik ben hier altijd rond 7 uur wakker, mafkees he? Hoezo vakantie? Lekker cornflakes en toast als ontbijt. En toen weer op naar het strand, altijd met de gordel om in de auto, want we werden me toch een partij heen en weer geschud in die auto, dan weer door het water en dan door een kuil of over een heuvel, ik ben niet verbaasd als al mijn organen nu een andere plaats in mijn lichaam hebben ingenomen, tot nu toe werkt alles nog gelukkig. En daar was opeens een oud gestrand schip en later the pinnacles en toen indean head, met een enorm mooi uitzicht en oooh.. ik moest WEER klimmen, wanneer houdt het eens op? Nou ja, misschien ga ik het nog missen als ik weer in het platte Nederland ben. Zwemmen was meestal niet echt de bedoeling, i.v.m. haaien en kwallen, die had ik dus nog niet eens genoemd, maar gelukkig konden we zwemmen in de meren en ook in de zee waar nog een zandbank achter was. En dat was echt enorm fijn, want de zon is zoooo sterk!! Ik ben driedubbel blij met mn hoedje, anders had ik echt een zonnesteek! Als lunch hadden we een heerlijk zelfgevulde wrap..mmmmm...
Ook zijn we daar nog naar de champagne pools geweest, was niet heel bijzonder en later naar Eli creek, fris en helder water wat je gewoon kunt drinken en er zit een stroming in, dus ik kon heel relaxed met mijn opblaasband op de creek drijven, hoe leuk is dat?

Indian head was echt supermooi en het strand daar was geweldig, dat was de beste plek ooit!! De groep was ook gezellig, we waren met 7 mensen, errug leuk!
Gister spaghetti gegeten en we hadden natuurlijk weer de nodige chocolade ingeslagen...

Vandaag alleen naar lake wobby.. hmm.. volgensmij heet het anders.. ik weet het ook allemaal niet meer hoor.. wabbly... zoek het maar op haha.. heel end lopen.. nou ja.. een half uur, maar ik werd lastiggevallen door al die vliegen, dus ik vond het LANG, en toen kwamen we bij... zand.. zand... waar was het water nou? aaaah.. een stukje naar beneden, helemaal fijn, ook lekker gezwommen tussen alle vissen en van de zon genoten! Later kwamen we met de auto vast te zitten in het zand, dus hebben wij meiden even geholpen met duwen en toen waren we natuurlijk zo weer bevrijd uit al het zand. Op naar de ferry en weer terug naar rainbow beach. Iedereen een dikke knuffel gegeven en nu bijna weer op naar de volgende bestemming!

Op rainbow heb ik dus ook al een paar daagjes doorgebracht .. en had ik al over noosa verteld? Noosa is errug leuk en gezellig, alleen had ik daar veel regen, het strand is mooi en the coastal walk is leuk en het hostel was erg gezellig, een mooi oud gebouw! Rainbow is klein, het strand is mooi en de zonsondergang was mooi om te zien!
Ik heb weer ontzettend veel leuke mensen leren kennen, weer shithead gespeeld, weer samen een bbq gehouden, weer samen naar het strand geweest. Veel nederlanders, een paar duitsers en wat engelsen, van alles wat dus en oh ja.. ook nog canadezen :-) Echt te leuk om zoveel mensen te leren kennen!

Volgende bestemming is 1770, neee.. ik ga niet ook nog eens in de tijd reizen, zo heet de stad gewoon :-) Schijnt een errug leuk hippiehostel te zijn, dus dat wil ik wel eens bekijken en ik heb nog veel meer plannen, maar die vertel ik pas als ik die ook daadwerkelijk heb uitgevoerd ;-)

Ik geniet van de zon, want er is hier ook best veel regen en voor de komende dagen is er ook regen voorspeld, maar ik ga er vanuit dat dat voor mij wel even geregeld wordt! Nog maar drie weken en dan ben ik weer thuis, ik kan jullie vertellen dat ik daar nog echt niet aan moet denken, dus laat me alsjeblieft nog even geloven dat mijn reis oneindig is :-) !

Heel veel lieve dingoknuffels

  • 15 April 2011 - 12:52

    Rieneke:

    JE REIS DUURT ONEINDIG!!!
    haha.. maar errug leuk verhaaltje weer :-) ben benieuwd naar de foto's! Dus ga tijdens het schrijven van een visiestuk in onze normale leefomgeving dagdromen over al jouw mooie verhalen!

    Liefs en geniet er nog maar lekker van!

  • 15 April 2011 - 16:13

    Bianca:

    Hoi, wat fijn dat je zo geniet en dat je nog niet de behoefte hebt om terug te komen :) das een goed teken toch haha
    Geniet van je weekjes en tot je volgende verhaal :) xx

  • 16 April 2011 - 09:48

    Pap En Mam:

    Lieve An :-)
    Zo vrij als een vogeltje in het regenwoud van Fraser Island. Heerlijk! Wie had gedacht dat je Australië zó mooi zou vinden.
    Wij gaan altijd maar een weekje op vakantie. Dusss vinden we 21 dagen nog héél lang duren. ;-) xxx

  • 17 April 2011 - 18:56

    Jolanda & Bouke:

    hey An,

    Wat gaaf allemaal! We hebben je foto's gezien. Je ziet er goed uit! Als je wat wil zien moet je klimmen. hopelijk had je toen nog wel je schoenen? Have Fun.

    Dikke kus

  • 18 April 2011 - 11:44

    Loes:

    Hai schat!

    Nou ik vond t al oneindig lang duren hoor! ;) Maar die 19 dagen (nu nog), ook... :P Wat n leuke verhalen allemaal, snap dat je nog nie naar huis wilt. Om jaloers op te worden. Straks ben je weer toe aan vakantie om bij te komen! Haha.

    Geniet nog even volop!
    Zal aan je denken!

    Kus kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Nieuw zeeland/ Australie

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2011

I've found nemo !!

26 April 2011

Vervolg...

26 April 2011

Strak in het pak !

20 April 2011

Don't forget... slip, slop, slap !

15 April 2011

Dingo's op de loer....
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 41700

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: