Strak in het pak ! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Strak in het pak ! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Strak in het pak !

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

26 April 2011 | Australië, Magnetic Island

Ik ben weer boven water hoor! Soms moet je de wereld gewoon even door een andere bril bekijken.. en ik kan je vertellen, dan ziet alles er opeens heel anders uit... de onderwaterwereld!

Daar gingen we dan met onze tasjes op de boot. 31 mensen waren aan boord, 3 vrouwen van de crew en niet geheel onbelangerijk.. de kapitein. Ik had voor de zekerheid maar een zeeziekpilletje ingenomen en dat was maar goed ook, want de boot ging aardig op en neer. De eerste dag hebben we gewoon leuk een beetje rondgevaren en thee met koekjes gegeten en genoten van het uitzicht.

We sliepen niet op de boot, maar op een 'resort'... ahum.. klinkt enorm luxe, maar het was het tegenovergestelde. Via een klein bootje werden we naar de kant gebracht en zo kwamen we op Hook island. Om 6 uur gaat hier de zon onder en dus was het al behoorlijk donker, eigenlijk zagen we gewoon niks. Het leuke was dat we eerst nog over een bospad mochten om bij het resort te komen.. maar die was niet verlicht. Zo handig als we zijn, kwamen we gewoon ongedeerd aan. Wij verheugten ons al op een heerlijke douche, maar we kregen te horen dat de douches twee dagen eerder kapot waren gegaan en dat er sowieso geen water op het eiland beschikbaar was, ja eromheen natuurlijk, maar niet om te drinken. Gelukkig maakte het eten alles goed, heerrrrrlijk, kip met frietjes en salade, dat was helemaal fijn. S'avonds viel ik meteen in een diepe coma.. zoooo moe en de volgende ochtend werden we om kwart voor 6 weer wakker gemaakt om vervolgens fris en fruitig op de boot een ontbijtje te nuttigen.

Duiken, dat was de bedoeling. We moesten allemaal een lijst invullen in verband met gezondheidsproblemen etc. Er stond ook iets over oorproblemen, dus uiteindelijk werd mij geadviseerd om niet te gaan duiken, omdat ik erg snel last van mn oren heb wanneer er druk op staat. Ik had dan eerst een doktersverklaring nodig. Eigenlijk vond ik dit een hele opluchting, want ik zag het al niet zo zitten. Zelfs alle mensen die al eens gedoken hadden vonden het eng.

Snorkelen ging wel door en dat leek me helemaal leuk.. totdat .. alle gevaren even driedubbel duidelijk werden uitgelegd. Er zijn enorm veel kwallen in het water en ze kunnen je steken en als ze dat doen ben je verre van blij, want het schijnt de meest erge pijn te zijn die je je maar kunt voorstellen. We kregen wel een stingersuit, maar dan nog zijn je handen, deel van je voeten en je hoofd vrij, dus je kunt je vast voorstellen dat ik niet kon wachten om in het water te springen...

Bij whitehaven beach stopten we om ons avontuur te beginnen. Het strand is geweldig mooi, echt een kaartenfotoplekje :-) Maar ik was eigenlijk meer bezig met snorkelen.. Daar ging ik dan, strak in het pak, duikbril op, flippers aan, echt, jullie hadden me moeten zien, ik heb er nog nooit zo goed uitgezien! Hoppa, de zee in... hmm... en ik zag alleen maar zand en ik vond het helemaal niks en dus was ik er na 1 minuut weer uit. Dus daar lag ik lekker te zonnebaden, totdat het te heet werd en ik toch echt schaduw nodig had.. maar waar? hmm.. daar onder die boom dan.. goed. Daar lig ik dan een tijdje.. ik open mijn ogen.. en wat zie ik.. allemaal spinnewebben.. toch ook weer niet helemaal de bedoeling. Dus maar weer de zon in. En toch maar weer snorkelen.. het ging beter, maar ik zag nog niet veel.

Later gingen we nog op een andere supermooie plek snorkelen, cave's cove ofzo. Daar moesten we op het kleine bootje en vanaf daar moesten we ons achterover in het water laten vallen. Met snorkelen moet je samen met een buddy, dus ik was saampjes met danielle.. daar lagen we lekker te drijven op het water.. en MOOOOIII dat het was! OVeral om je heen vissen in de meest mooie kleuren, geel, blauw, gestreept, groot, klein en de parrot fish is errug mooi. Ook heel mooi koraal in alle kleuren! Echt een andere wereld daar beneden hoor. En dan komt zo'n mafkees met zo'n duikbril dat even bekijken, maar die vissen vinden het allemaal prima en gaan lekker hun gang. Ik doe altijd weer lekker onhandig. Dan zit er weer haar tussen m'n duikbril, dan loopt er weer water in, of er komt water in m'n snorkel, of ik krijg kramp ik mn teen, of ik moet heel hard lachen, omdat Danielle er onder water zo hilarisch uitziet en dan loopt ook mn bril weer onder water... oh oh oh..

Volledig moe kwamen we weer op het eiland voor een opnieuw overheerlijke maaltijd. De mensen op het eiland waren ook enorm aardig, de barman was een soort italiaanse australiër, dus die kon het niet laten om met ons te flirten, altijd leuk. Slapen ging die avond wat minder goed. Er was een heel snurkorkest aan de gang, waar ik als enige last van had en het was te warm en ik ben ook helemaal lekgestoken. Maar ach, de volgende dag mochten we weer om 6 uur opstaan, heerlijk.

Ook toen gingen we weer snorkelen en toen moesten we met flippers en duikbril en al gewoon van de boot afspringen, helemaal grappig. Daar was het snorkelen NOG mooier, echt geweldig, zoveel kleur en zoveel vissen.. maar helaas ook wat kwallen en dat vond ik toch niet helemaal fijn. Later weer terug op de boot en toen lagen we heerlijk te zonnen op het dek, echt genieten!!!

Eenmaal weer op het land had ik enorm last van zeebenen, zodra ik in bed lag of stilstond begon alles te bewegen, maar nu gaat het weer zoals het hoort :-)

Nu zijn we al een paar daagjes op Magnetic island en overal waar we komen komen we weer nieuwe mensen tegen en oude bekenden, echt superleuk!

Magnetic island is heel erg mooi! Ik maakte me geen zorgen over de ferry hiernaartoe, zo'n kort stukje, maar dat was me toch een bumpy ride!! Pfff.. daar werd ik dus bijna zeeziek, nog erger dan op de boot naar Menorca pap, maar het ging nog goed gelukkig :-)

Eenmaal op het eiland werd ik helemaal blij van al het moois hier. We slapen ook in een heel leuk hutje en overal om ons heen zijn dieren in alle soorten en maten. Veel insecten, maar ook vooral vogels, enorme vleermuizen en possums lopen rond bij de keuken.. er komt ook altijd vanalles binnen in het hutje, maar is op zich geen probleem. In het vorige hostel waar we zaten was nog een slang gespot, maar daar hebben wij gelukkig nog geen kennis meegemaakt. S' ochtends word je dus wakker van alle vogels, en dan denk je.. aaaah.. dat is leuk.. nou, dat valt vies tegen hoor, zo mooi zingen ze namelijk niet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Nieuw zeeland/ Australie

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2011

I've found nemo !!

26 April 2011

Vervolg...

26 April 2011

Strak in het pak !

20 April 2011

Don't forget... slip, slop, slap !

15 April 2011

Dingo's op de loer....
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 41774

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: