No worries !! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu No worries !! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

No worries !!

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

24 Maart 2011 | Australië, Sydney

Zeg hallo, lieve lezers!!

Hoe gaat het daar in Nederland? Ik hoor dat het al wat warmer begint te worden? Hier is het 29 graden :-) En ik heb alleen nog maar binnen gezeten, dus ik ga even gauw dit verhaaltje typen en dan ga ik van de zon genieten!!

Vrijdagochtend stonden we klaar om met de magic bus naar het vliegveld te vertrekken om daar vervolgens heerlijk 18 uur door te brengen, wie wil dat nou niet? Terwijl ik daar stond met al mijn tassen werd er mij verteld dat de bus al vertrokken was!! Een uur eerder dan de planning was, dat hadden ze de dag daarvoor even besloten en ach nee, dat hadden ze niet aan iedereen verteld. Maar het probleem werd al snel de oplossing, want na een belletje naar het magic kantoor kregen we gratis vervoer naar het vliegveld om half 7 die avond! Dat betekende dat we nog lekker de hele dag in Lake tekapo konden doorbrengen! Dus we hebben de hele dag in de lounge gehangen en daar met de superlieve kleine katjes gespeeld, die heerlijk op ons kwamen liggen slapen... aaaah is mis ze!!

En toen was het tijd voor het vliegveld, gewapend met chocolade, een kop thee en yoghurt en muesli kwamen we de avond wel door. Daarna hebben we fijn op de grond geslapen en ik heb werkelijk waar nog echt geslapen ook! Om 4 uur ging de wekker en konden we inchecken. De douane wilde graag mijn jam en pindakaas hebben, dus die heb ik ze dan maar gegeven, gelukkig mocht ik de rest houden. In het vliegtuig hebben we weer geslapen en daaaar was sydney!!

Heet dat het daar was!! En dan loop je daar met 4 tassen, met als ontbijt alleen een stukje chocolade in je maag, maargoed, het hostal was redelijk dichtbij, maar helaas niet minder warm. We konden pas om 1 uur inchecken en dus zijn we ff de stad in gegaan. Daar was de brug en het opera house! Maar eigenlijk was ik te moe om er echt van te genieten.

De eerste dagen hadden we regen en regen en regen. Dus ik gleed met mijn slippers over de straten! Later ben ik maar gewoon op blote voeten gaan lopen, gaat ook prima! Ik hoop wel dat ik ze ooit nog schoon krijg :-)

Zondagavond was er een evenement in het opera house. Het was een youtube orkest! Errug gaaf, enorm goede muzikanten, die wij konden volgen vanaf het scherm en op het opera house werden allerlei kleurige afbeeldingen geprojecteerd en ook het concert zelf kon je erop zien, echt heel bijzonder!!

We zijn naar een gratis museum geweest, hebben aan het water gezeten, hebben naar de lichtjes van de stad gekeken en zijn naar de botanische tuinen geweest, die echt geweldig mooi zijn! Sydney is een stad die nooit slaapt, dag en nacht is het druk op straat en dat heeft wel wat. Gelukkig kwam de zon later ook tevoorschijn en dan is alles toch net even mooier!

En warmer... dus op een gegeven moment zag ik een fontijn en ik zei.. zullen we er maar gewoon inspringen? Waarom niet? Dus dat hebben we gedaan! Heerlijk! Haha, dus toen liepen we als twee bezopen katjes door de straten van sydney op blote voeten.. alles kan, alles mag!

In de botanische tuinen barst het van de vleermuizen en op een gegeven moment waren er ook allemaal kakatoes!! Dus ik ging even kijken en na een paar foto's wilde ik weer weglopen.. maaar 1 kakatoe zat me heel eigenaardig aan te kijken en ik keek terug.. wat ik niet had moeten doen.. ik liep gauw verder, maar het was al te laat.. ik voelde de wind van zijn vleugels achter me en voordat ik het wist voelde ik een gewicht op mijn hoofd landen!! Zijn klauwen zaten verstrengeld in mijn haar en met zijn snavel zocht hij blijkbaar naar eten. Iedereen om me heen vond het erg grappig, maar eigenlijk was het best pijnlijk. Toch was ik nog wel zo slim om even een foto te maken :-) En toen probeerde ik te schudden, maar dat hielp niet en daarna ging ik maar rennen en gelukkig vloog hij toen weg.. poeh.. opluchting!!

Nu ben ik bij Henk en Helma!! Mijn familie.. na even goed nadenken kwamen we erachter dat ik hun achternicht ben :-) Net buiten sydney in een enorm groot huis, het hele gebied bestaat uit 53 hectare, dat is toch niet normaal!! Herten en kangaroos lopen hier in de achtertuin en je ziet helemaal niemand!! Hier ben ik twee daagjes en dat is superfijn! Ze zijn enorm gastvrij en vandaag heb ik even de tijd om vanalles te regelen, zoalas hostels en bussen en mn vlucht en emailen en foto's plaatsen enz. enz,

Vanaf zaterdag ben ik weer op weg naar port maquire.. dus ik ben benieuwd.. het avontuur gaat doorrr..

Kus kus

  • 24 Maart 2011 - 06:32

    Ruud En Alie:

    Lieve backpacker,
    Op blote voeten door Australië! :) Je had toch 2 paar slippers, 2 paar schoenen en inmiddels 4 tassen om mee te slepen? haha, we hopen dat je avontuur verder gaat met wijze stappen, zodat je nog veel plezier gaat beleven :)
    Veel liefsssssssssssss

  • 24 Maart 2011 - 07:20

    Rieneke:

    Voor vieze voeten: weken in lauw water met veel zeep ;) haha.. en dat herhalen als het nodig is. en schrobben met een nagelborstel! (Flevo-ervaringen.. loop daar ook op slippers of blote voeten!)

    Maar klinkt wel weer leuk allemaal zeg! en tja.. je bent heel aantrekkelijk. blijkbaar zelfs voor een kakatoe!

    En nu moet je dat boek 'op blote voeten door Australië' zeker lezen, of had je die al gelezen?

    Nou veel plezier en binnenkort mailen we weer!
    Liefs

  • 24 Maart 2011 - 11:02

    Agaath:

    Hoi Angelique,

    Ik geniet enorm van je verhalen, je hebt echt talent. Geweldig, dat je het zo naar je zin hebt. Veel liefs,

  • 25 Maart 2011 - 07:27

    Loes:

    Hai wereldreiziger op blote voeten...

    Wat n coole verhalen weer!
    Super leuk om te lezen!! :)
    Gezelschap van katjes, wordt je ook nog zo'n dierengek als ik? Alles wat je tegenkomt willen voeren enzo... Haha.
    Klinkt allemaal echt lekker zomers, nu het weer hier ook beter wordt begrijp ik nog beter hoe jij het daar hebt! ;)

    Veel plezier nog & genietse!

    Dikke kus


  • 28 Maart 2011 - 18:20

    Greet & Evert:

    Hoi Angelique,
    We genieten echt van je verhalen en wat je allemaal meemaakt. Heerlijk om zo onbezorgd te kunnen rondtrekken en knap dat je de ongemakken op de koop toe neemt, er staan dan ook veel mooie ervaringen tegenover. Lekker doorgaan met genieten!
    Groetjes!

  • 03 April 2011 - 11:15

    Bianca:

    Hi, leuk om te lezen je verhalen! En lekker dat je bij je familie even wat dingen kan regelen! Geniet van je laatste weekjes daar! Xx

  • 03 April 2011 - 12:37

    Marcia:

    hoi hoi!

    Geniet nog van je weken die komen gaan!
    wat maak je toch veel mee zo! :) leuk joh!!
    heeel veel plezier nog!
    groetjes marcia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nieuw zeeland/ Australie

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2011

I've found nemo !!

26 April 2011

Vervolg...

26 April 2011

Strak in het pak !

20 April 2011

Don't forget... slip, slop, slap !

15 April 2011

Dingo's op de loer....
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 41790

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: