Schokkend - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Schokkend - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Schokkend

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

22 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hier even een kort berichtje om jullie allemaal gerust te stellen.. Het gaat goed met me!! Ik was vandaag op weg naar Christchurch en we kwamen net een half uur na de aardbeving aan, dus wat hebben we een geluk gehad! We hadden namelijk wat vertraging opgelopen, omdat we een aantal mensen moesten afzetten, dus anders waren we er eerder geweest.... dan was ik tijdens de aardbeving in het hostel geweest, wat nu is ingestort.

Toen we daar aankwamen voelde we al een naschok, maar dat had ik alleen door omdat de chauffeur dat zei, want ik voelde niks speciaals. Maar buiten was het een chaos, overal liepen mensen, op heel veel plekken was de weg gewoon open gespleten, bomen ontworteld, leidingen gesprongen, muren gewoon uit elkaar gevallen alsof het lego blokjes zijn.... zooo apart. We hoorden dat de cathedraal was ingestort.

Met de bus reden we naar het centrum en tijdens die rit kregen we nog een naschok en die voelde ik wel. Daar aangekomen ging ik de bus uit en keek ik verdwaasd om me heen, een raar gevoel komt dan over je heen, heel onwerkelijk allemaal. Iedereen was foto's aan het maken, ik ook, echt heel gek eigenlijk. Ik liep langs een enorm standbeeld wat was omgevallen, het hele hoofd lag eraf... gelukkig vond ik het totaal niet eng, ik besefte niet echt wat er gebeurde.

Na ongeveer 45minuten bleek dat er zo ontzettend veel schade was en gevaar voor naschokken, dat we niet konden blijven en dus zijn we doorgereden naar Kaikoura. Ook toen kregen we een enorme naschok, de hele bus ging heen en weer, gelukkig had ik een paar sterke armen om me heen en een behoorlijke dosis bescherming, maar toen vond ik het wel een beetje eng.

In de bus hoorden we dat het YHA hostel is ingestort en dat er doden zijn gevallen, in totaal 65.. toen ik dat hoorde besefte ik hoeveel geluk ik/wij hebben gehad!

Gelukkig ben ik nu veilig in Kaikoura, ook hier is er nog kans op naschokken.

Ik heb al veel ongeruste berichtjes gehad, dus ik hoop dat jullie dit allemaal snel lezen en weer helemaal gerust zijn!!

Veellll liefss

  • 22 Februari 2011 - 09:01

    Rieneke:

    Hier zijn we behoorlijk geschrokken en toen ik op de hyves van Jolanda zag dat je geluk had gehad liepen er toch een paar traantjes over mn wangen.. Gerben was gelukkig ook nog net thuis!
    Er heeft echt een engeltje op de bus gezeten! Hoor net dat het de zwaarste natuurramp is in 80 jaar.. op TV ziet het er ook echt heel eng uit..

    Gelukkig ben je veilig en is er voldoende bescherming om je heen
    :)
    Hopelijk kan je snel weer genieten van het goede van de natuur...

    Liefs

  • 22 Februari 2011 - 09:04

    Jan:

    pff, goed om wat van je te horen! Verschrikkelijk wat er gebeurd is, wat een 'geluk' dat je het op een 'haar na' gemist hebt.. Sterkte en be safe!

  • 22 Februari 2011 - 09:10

    Lyan:

    Heey an,

    Goed om te horen dat je veilig bent en niks mankeert!
    Nick hoorde het bericht op de radio en ik had gelezen dat je richting chrischurch ging. Dat was echt behoorlijk schirkken!
    Gelukkig gaat het goed met je, wel bizar dat jij al die beelden in het echt hebt gezien!

    Ondanks alles zometeen weer gewoon genieten hoor!

    Liefse

  • 22 Februari 2011 - 09:24

    Eva:

    Gelukkig is er niets met je gebeurd, maar wel echt heel eng allemaal! ongelooflijk,
    ik probeer steeds vrienden die daar ook zitten te berijken maar dat gaat nog moeilijk.
    hopen dat het nu rustig blijft!
    xxxx

  • 22 Februari 2011 - 09:54

    Loessie:

    Pffff... Ik schrok me rot van de beelden op tv, gelukkig had jullie bus vertraging!! Want ziet er allemaal best angstaanjagend uit.

    Gelukkig ben je nie bang en heb je bescherming om je heen! :D
    Ben blij dat je nie alleen was op dat moment...Hoop dat je ondanks alles snel weer kunt genieten van je verdere reis en alles&iedereen om je heen.

    Hou je taai schat!
    Dikke kus

  • 22 Februari 2011 - 11:50

    Jolanda:

    Dag lieve zus,

    Jeetje wat hevtig allemaal he? Zag de beelden op het nieuws echt nie normaal.. Als je er dan over na denkt wat er had kunnen gebeuren als je geen omweg had gemaakt. bah..
    Gelukkig ben je nu niet alleen. Wij leven hier ook met je mee.

    Dikke kus van je zus

  • 22 Februari 2011 - 14:27

    Alie:

    Lieve An,
    Wat was ik blij dat je vanmorgen gelijk de telefoon opnam. Doe je anders nooit :)
    Puur geluk had je net geschreven. En inderdaad had je geluk dat de bus een omweg maakte. Dat moest zo zijn. Je wordt beschermd!

    Dikke knuffel en veel liefs van ons!

  • 23 Februari 2011 - 10:59

    Marcia:

    hoi angelique!

    gelukkig is alles oke met jouw en je anderen reismaatjes!
    je schrijft heel leuk over je avonturen! wat je allemaal meemaakt, zit ook wel humor in (mail van 21/2) en wat een onwijs mooie foto s ! nauw geniet ervan!!

    groetjes marcia!!

  • 23 Februari 2011 - 11:20

    Pap En Mam:

    Hey lieve An,
    Eerst schrijf je een column en nu ben je ook al "correspondent" voor Wakker Nederland. haha. We konden je gesprek op de radio van 4 uur vanmorgen terugluisteren via internet. Hoe is het mogelijk dat ze jou uitkiezen voor een gesprek terwijl er 3500 Nederlanders in NZ een website bijhouden :-) Ze hebben vast gedacht: iemand die zo goed kan schrijven, kan ook goed vertellen!
    We zijn superblij :) dat je het allemaal kunt navertellen. Geniet van alle mooie ontmoetingen en van Kaikoura, want het moet er érg mooi zijn, ook al schijnt de zon nu even niet. Hier vriest het 6 graden, dusss
    Hele dikke kusss van ons

  • 23 Februari 2011 - 12:09

    Greet & Evert:

    Hoi Angelique,
    ook wij zijn heel blij dat alles goed met jou is en veel anderen. Wat erg.
    Daar moet je weer even van herstellen en dan kun je hopelijk weer verder genieten.
    Doen hoor! Nog veel plezier gaan hebben.
    Groetjes van ons!

  • 25 Februari 2011 - 18:42

    Annet Kooiman:

    Hoi Angelique,
    Toen ik je schokkende verslag las merkte ik dat je in Goede Handen bent.
    Maar het zijn belevenissen die je natuurlijk liever niet mee had gemaakt.
    Ik wens je een heel goed vervolg van je prachtige, avontuurlijke reis.
    Hartelijke groet uit Zwaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Nieuw zeeland/ Australie

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2011

I've found nemo !!

26 April 2011

Vervolg...

26 April 2011

Strak in het pak !

20 April 2011

Don't forget... slip, slop, slap !

15 April 2011

Dingo's op de loer....
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 41783

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: