Wie wil er met me knuffelen? - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Wie wil er met me knuffelen? - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Wie wil er met me knuffelen?

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

05 April 2011 | Australië, Brisbane

Ja, tijd voor een nieuw verhaal!

Op dit moment ben ik in Brisbane, een enorm grote stad, met veel grote, hoge en gelukkig ook mooie oude gebouwen,want daar hou ik van! Toen ik hier aankwam werd ik meteen helemaal blij! Het is heerlijk om weer even in een stad te zijn en mijn hostel lijkt net een hotel.. hoewel ik natuurlijk nog wel gewoon in een stapelbedje slaap, maar toch, alles is netjes en het is errug groot! Op het dak is een zwembad en savonds kijk ik uit op de lichtjes van de stad! Wat wil je nog meer?

Eeeehmm.. met Koala's knuffelen bijvoorbeeld? Precies! Dat heb ik dan ook maar even gedaan. Nou ja, echt knuffelen was het niet, want je moet je handen in een kommetje vouwen en dan stil blijven staan.. maargoed, het was toch errug leuk, zo'n koala is ook nog best zwaar, maar ik was toch teleurgesteld toen de chagrijnige medewerkster de koala weer uit mn handen haalden zonder even te vragen of ik hm misschien nog langer vast wilde houden.. tssss.. Toch was het het waard, want de foto is best wel een beetje leuk geworden, ik zal hm op facebook zetten, kunnen jullie het met jullie eigen oogjes beoordelen. Toen was het tijd voor de kangaroos!! Er liepen er ontzettend veel rond te hupsen op een groot veld. Bij de bushalte was ik een Engels meisje, jennifer tegengekomen, dus we gingen gezellig saampjes. Ik liep leuk naar zo'n kangaroo toe en ze bleken enorm tam te zijn, dus ik kon ze vollop aaien, zo werd mijn korte aaitijd met de koala toch weer een beetje goedgemaakt. Grote kangaroos zijn niet zo heel schattig eigenlijk, maar ze waren allemaal even lief. Eentje lag lekker languit te chillen, dus toen ben ik er gezellig bij gaan liggen, vond ie ook helemaal prima, leuke dieren :-)
Verder waren er enorm veel vogels.. oeeee papa is vast jaloers.. ik heb geprobeerd om foto's te maken, maar dat lukte niet echt. Volgens mij hadden ze er ook 1 in een kooitje die wij ook gewoon thuis hebben gehad, roodvleugels ofzo, kan dat?
En er was me toch een GROTE vogel!! Dat geloof je echt niet, ik dacht.. zoiets zie je alleen in een film ofzo, dit kan niet echt zijn, er stond ook dat ze erg schaars waren.. jaah. duh.. ik zal op de foto's wel laten zien wat ik bedoel :-)

Daarna was het tijd om te shoppen, ik ben nog steeds niet van mijn verslaving af. Maarrr.. zoals jullie vast wel begrijpen en ook vast heel verstandig van me vinden, aan de andere kant misschien een beetje laat, maar beter laat dan nooit... ik had nieuwe en goede slippers nodig! En ik heb ze gevonden! In de winkel liepen er een paar dames(die daar niet werkten)en die vonden echt dat ik ze moest kopen, zeker omdat ik zulke mooie voeten had.. huh? Nou ja, toen moest ik natuurlijk wel! Dus mijn voeten zijn nu bekleed met prachtige slippers, teenring en twee enkelbandjes, meer versiering is niet mogelijk lijkt me!

Daarna gezellig met mn zussie op skype, das altijd weer heerlijk, denken jullie dat ik veel meemaak... :-) En ook ff met Rien, was ook gezellig he? Ook al was het maar heel kort.. sorry :-(

Nu wil ik nog graag naar moreton eiland, schijnt enorm mooi te zijn, dus dat MOET ik zien en dan gaat de reis verder naar Noosa!

Hiervoor ben ik natuurlijk ook nog op een aatal plekken geweest.. na sydney was de eerste stop port macquarie. Daar zat ik in een leuk en klein hostel. Er waren ongeveer 9 stranden, bijna allemaal even mooi. Ook daar ben ik naar koala's gaan kijken, maar dan in een soort hospital. De tour daar was enorm saai, maar de koala's maakten het wel weer goed. Ook was er een groot park met superveel vogels, maar dat vond ik toch maar niks, ik heb steeds het gevoel dat ze nu allemaal op mn hoofd willen gaan zitten.. :-)

Daarna volgde Coff's harbour, ongelofelijk saai haha, het hostel was niet echt leuk. Maar gelukkig was ik daar met een nederlandse en een duitse jongen, waardoor we het zelf tenminste nog een beetje gezellig maakten. Natuurlijk weer shithead spelen, dat was alweer lang geleden! En daar zijn we muttonbird island opgeklommen voor een mooi uitzicht en ook het strand daar was prima, dus zo kom ik de dag ook wel door :-) En steeds gezellig samen koken en savonds een filmpje kijken.

Toen werd het tijd voor Byron bay, het hippie stadje! Heel relaxed en voor het eerst een echt leuke plek! Het hostel was ook gezellig en leuk en met zwembad! Wel ontzettend stom dat je daar je eigen bestek en bord enzo moest huren, maargoed. Daar ben ik naar the lighthouse gegaan, dat is een uitkijkpunt. Eenmaal boven was ik helemaal duizelig van de hitte en de inspanning :-) Maar het was het waard! OP weg naar beneden, ik was al halverwege kwam er een man langs.. heb je de dolfijnen gezien? eeeh nee? Dan moet je echt terug! Ooooh.. nou vooruit dan maar! Dus ik weer helemaal terug, maar geen dolfijn te bekennen. Ik zakte teleurgesteld neer op een bankje, maar toen zag ik een aantal mensen naar de zee wijzen, ik ging erbij staan en vroeg wat ze zagen.. en ja hoor!! Daar waren ze! En toen ik ze eenmaal gespot had waren ze opeens overal... eerst 5, toen 8 en toen 20! Spelend in de golven! Ik kon wel uren blijven kijken, maar ben later toch maar op het strand gaan liggen ;-)
In het stadje waren veel hippiewinkeltjes, waar ik dan ook mn teenring en enkelbandjes vandaan heb. Er werd ook een aantal keer gevraagd of ik wiet wilde kopen, maar dat vond ik dan weer niet nodig. Het strand was heel lang en supermooi, helder water, zonneschijn.. perfect! Behalve dan dat ik allerlei verhalen hoorde over blauwe kwallen en haaien.. ik ben toch "lekker" gaan zwemmen.. ! Twee surfers kwamen even zonnebrand van me lenen.. wat ze nou met dat ene kloddertje gedaan hebben, geen idee.. of zou het een versiertruc zijn geweest? :-P
Als je daar bent, MOET je natuurlijk het nachtleven meegemaakt hebben! Samen met een engelse en een nederlandse jongen ben ik naar Cheeky monkeys geweest, dus ja Mark, op advies van jou ;-) Echte dansruimte heb je daar niet, iedereen staat gewoon op de tafels en op een soort tribunes tegenover elkaar te dansen, vond ik iets minder. Dus het was leuk, maar niet geweldig. Maar byron bay was absoluut een leuke plek om te zijn!

Als ik het hier vergelijk met Nieuw zeeland, moet ik toch zeggen dat ik het hier minder leuk vind. Alles in NZ is mooi, overal waar je bent kijk je je ogen uit. Hier is dat niet zo. Ik ben ook vaker alleen, hoewel dat eigenlijk best meevalt, maar in Nieuw zeeland had ik altijd zoveel leuke mensen om me heen! Toch geniet ik hier gelukkig ook nog van de dingen en zorg ik gewoon dat ik lekker bezig blijf, daar ben ik op zich wel goed in en ik geloof dat er nog heel veel mooie plaatsen op mijn komst zitten te wachten, kijk maar eens naar foto's van fraser island en whitsunday's island.. en dan niet jaloers worden :-)

Dikke (kortdurende) koala knuffel voor jullie allemaal!!

  • 05 April 2011 - 10:39

    Roelien :

    Ha liekie,
    ik wil ook wel even met je knuffelen, ik zag je schattig op facebook! tot gauw -xx-

  • 05 April 2011 - 12:17

    Jolanda:

    Dag lieve an,

    Wat een super verhaal weer. In NZ heb je mooie natuur en in Aussie weer mooie/lieve beesten. ook leuk!. Kom maar gauw naar huis krijg je een HELE dikke knuffel van mij. ;-)

    Dikke kus

  • 05 April 2011 - 14:04

    Lyan:

    Heey an..

    Wat een erg leuk verhaal weer! Echt weer gave dingen gezien en gedaan zeg!
    Ik ben echt heel benieuwd naar je verhalen en foto's!

    Kus Lyan

  • 06 April 2011 - 05:23

    Pap En Mam:

    Hoi lieve dochter!
    Wie wil er nou níet met je knuffelen? haha :) We hebben je supermooie foto's gezien.
    The most beautiful girl gaat naar the most beautiful islands. Gaaf! En als je dat allemaal gezien hebt wordt het tijd dat wij je weer gaan zien hoor :-)

    Dikke knuffel van ons!

  • 11 April 2011 - 07:12

    Greet & Evert:

    Hoi Angelique,

    heb een paar foto's bij je moeder mogen zien, prachtig! Geniet nog maar even! hier in Amersfoort is het ook heeel gezellig hoor maar als ik jouw foto's zie dan ben ik wel jaloers. Heel veel groetjes van ons.

  • 11 April 2011 - 17:39

    Marcia:

    hooi!

    leuk, leuk! al die leuke koala's en dolfijnen enzo!:)
    ben super benieuwd na je foto s!!:)
    heel veeeel plezier nog!

    groetjes marcia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Nieuw zeeland/ Australie

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2011

I've found nemo !!

26 April 2011

Vervolg...

26 April 2011

Strak in het pak !

20 April 2011

Don't forget... slip, slop, slap !

15 April 2011

Dingo's op de loer....
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 881
Totaal aantal bezoekers 41662

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: