Hoera, hoera, waar ben ik nu? - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Hoera, hoera, waar ben ik nu? - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Hoera, hoera, waar ben ik nu?

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

03 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Nelson

Dag leuke trouwe lezers!!

Ik ben nu al gewoon op het Zuidereiland!!! Niet te geloven toch? Ik mag het nu echt wel even rustiger aan ga doen, anders ben ik over 3 weekjes alweer thuis en dat kan natuurlijk niet :-)

Goed, wat heb ik allemaal meegemaakt! Natuurlijk, mijn verjaardag!! Iedereen wil zo graag weten hoe ik het gevierd heb, dus ik zal het jullie vertellen...

In de bus vanaf National park zat ik opeens met allemaal Nederlanders, dus het was meteen errug gezellig. Na een lange busreis kwamen we aan in Wellington. Daar zijn we op Mount Victoria geweest voor een mooi uitzicht en daarna gingen we even de stad verkennen.. en je gelooft het niet, maar ik blijk opeens best handig te zijn met een plattegrond, wie had dat gedacht? ;-) Daarna gingen we samen pizza eten, want het was cheap tuesday en een echte backpacker maakt daar natuurlijk meteen gebruik van! Toen volgde er een kroegentocht, de kroegen waren niet zo leuk, maar de wijn was lekker en de mensen gezellig! Om 12 uur werd happy birthday gedraaid en ging iedereen voor me zingen, ik kreeg een wijntje van onze chauffeur (23jaar) en dat was het! Haha helemaal leuk en gezellig dus!

Jullie ook allemaal heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes, echt superleuk dat jullie allemaal zo aan me denken!! En Mam, die faxen lagen idd op mijn kamer!! Echt HEEl leuk, zo zijn jullie toch een beetje bij me!

Goed, de volgende dag ging ik een lord of the rings tour doen, maar die viel eigenlijk een beetje tegen, dus dat was heel jammer, vooral van het geld! Daarna ben ik samen met Mark, 1 van de Nederlanders naar de botanische tuinen gegaan, was mooi en gezellig met alle bloemetjes. S' avonds heb ik samen met twee meiden pasta gekookt voor ons allemaal en dat vond iedereen errug lekker, gelukkig :-)

De volgende ochtend moesten we om 6uur uit ons bedje en dus zijn we een beetje op tijd naar bed gegaan.. of tenminste.. dat hoopte ik... eerst liep iedereen gezellig in en uit de kamer en uiteindelijk sliep ik om 12uur denk ik en om 2 uur was ik weer wakker, omdat een kerel enorm belachelijk hard lag te snurken! Je kunt je niet voorstellen dat iemand zo'n geluid kan produceren, een ervaring op zich... Maar ik lag daar natuurlijk weer helemaal gefrustreerd... pfff.. dus nu heb ik op de boot geslapen, maar ik werd op tijd wakker om het uitzicht te aanschouwen...

Zoooooooo mooi, dit is het mooiste was ik tot nu toe heb gezien! Het lijkt echt onwerkelijk! De zon scheen, de lucht was blauw en dan vaar je tussen allemaal groene bergen, wat een mooie natuur!! De weg van picton naar Nelson was ook erg mooi, veel wijngaarden en dus zijn we ook even gestopt voor een kleine wijnproeverij.. in 15 minuten heb ik 5 verschillende wijnen achterovergeslagen.. oooh ja.. je moet de wijn eigenlijk niet doorslikken he? .... hmmm.. dus daarna zat An met rode wangetjes in de bus.. een van wegen kwaaltje he Jo? En dus lag ik ook weer heerlijk te slapen... nou ja, voor zover dat mogelijk is in een bus...

Nu ben ik in het hostel en dit lijkt meer een beetje op een bed en breakfast.. iets mooier allemaal. Nelson ziet er ook gezellig uit.. en ik ben alweer door een aantal mensen uitgenodigd voor een drankje, dus ik ga zo maar naar beneden ;-)

Koken gaat ook helemaal goed, ik sleep over olie, kruiden, brood, pindakaas, jam en theezakjes met me mee!

Ik word ook steeds meer opgemerkt door alle jongens hier geloof ik... gister in de bus kreeg ik heel wat intense blikken toegeworpen en er werd aangeboden om mn tassen te dragen. Maar dat kan An wel zelf hoor :-)

Morgen chillen en zaterdag naar Abel tasman national park.. daar ga ik een 4 uur durende wandeling maken, dus voor het eerst mn bergschoentjes aan :-) Nice...

Ik zet snel nieuwe foto's erop, maar op deze computer kan het dus niet... absoluut belachelijk!

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggg

  • 03 Februari 2011 - 08:02

    Rieneke:

    Inderdaad belachelijk! Zag dat je berichten had geplaatst dus hoop nog op skype-contact ;) haha..
    Maar volgens mij is de computer daar ook niet toe in staat! ;)
    Leuk om alles te lezen en ben benieuwd naar de foto's want het lijkt mij echt vet! Volgens mij nog groter en mooier dan Canada!
    En mannen... tjah, ze denken dat je hulpeloos bent maar dat ben je niet, want je hebt alles bij je! (ook potten en pannen of dat nog net niet ;))

    Nou geniet en zoek wat rust ;)
    Dikke kus!

  • 03 Februari 2011 - 12:20

    JE EUTERPE COLLEGA'S:

    ALWEER EEN JAARTJE OUDER!!
    HOE ZIT HET NU MET DIE NIEUW-ZEELANDSE RIMPELS???? WIJ HEBBEN DAAR LIFTACTIV VOOR, HOOR!
    LEUK OM TE LEZEN HOE HET MET JE GAAT. Je moet inderdaad je tassen zelf maar dragen.... en vooral niet aan een of andere boer van daar blijven hangen. We kunnen je een paar maanden missen, maar niet veel langer....................
    Heel veel liefs en groetjes van de Euterpe -kringloop-dames.

  • 05 Februari 2011 - 06:59

    Alie:

    Hoi Lieve An,
    Voor ons wat het idd heel raar dat jij je verjaardag viert aan de andere kant van de wereld en dan ook nog 12 uur eerder :)
    Als je een leuk hostel hebt gevonden moet je er lekker een weekje blijven en ervan profiteren. Snurkende mannen moet je dan maar even wegpesten, haha
    We zijn heel benieuwd naar de foto's en zet je er een foto op van het uitzicht vanaf de boot? We missen je!
    Lieffffffffs

  • 05 Februari 2011 - 11:21

    Annet Kooiman:

    Hoi Angelique,

    Ik heb je reisverslagen gelezen en ben een beetje jaloers op je. Goh, joh, wat zie je veel!! Het doet me een beetje denken aan de tijd dat ik zelf in Australië was. En natuurlijk aan Mirjam haar reis door Australië van vorig jaar. Alles is zo anders aan de andere kant van de wereld, de natuur, de vogels, de geuren en kleuren. Sla het maar goed op want je kunt er jaren van nagenieten. Heel veel plezier verder en ik blijf je volgen.
    Hartelijke groet uit Zwaag.

  • 06 Februari 2011 - 16:01

    Marcia:

    hooi!!
    wat leuk om te lezen, zoveel dat je meemaakt! :)
    en er werd voor je gezongen voor je verjaardag! gezellie:) (van harte nog)

    hier gaat alles goed!

    heel veel plezier nog!!:)

    groetjes marcia,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Nieuw zeeland/ Australie

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2011

I've found nemo !!

26 April 2011

Vervolg...

26 April 2011

Strak in het pak !

20 April 2011

Don't forget... slip, slop, slap !

15 April 2011

Dingo's op de loer....
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 41660

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: