Totale chaos... ofzo :-) - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Totale chaos... ofzo :-) - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Totale chaos... ofzo :-)

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

31 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, National Park


Kia Ora!!
(dat is Hallo in het Maori)

Jaaaaaaah... daar ben ik weer! Pfff.. okee, waar zal ik beginnen.. Goed, ik ben nu in National park, waar ik de tongiario crossing zou kunnen doen, schijnt errug mooi te zijn, MAAR.. het weer zit niet mee, vandaag regende het de hele dag en de komende dagen ook en het gaat HEEL hard waaien, gewoon dat je echt weggeblazen wordt zegmaar, scheelt dan wel weer een stuk lopen trouwens bedenk ik me nu, maar er zullen ook veel wolken zijn waardoor je de bergen niet eens kunt zien en ja.. daar kom ik natuurlijk voor! Dus, uiteindelijk blijf ik hier nu maar 1 nachtje, terwijl ik dus de hele dag onderweg ben geweest en nu eindelijk ff kan chillen, maar morgen om 8uur gaat de bus weer naar Wellington!! Fijn, ik had mezelf beloofd om wat rustiger aan te doen, omdat ik als 1 of andere idioot aan het reizen ben, terwijl ik ontzettend veel tijd heb, maarja, de haast van Nederland zit toch nog een beetje in me :-) Misschien waait het er morgen uit ;-)

Dus, waar ben ik eigenlijk ondertussen geweest? In Paihaia!! Dat is dus in the bay of islands, ik verwachtte er heel veel van en dus viel het eigenlijk een beetje tegen. Ook daar kwam ik pas om 8uur savonds aan en ik ontmoette meteen een nederlands meisje die vroeg of ik mee ging kajakken! Natuurrlijk, daar heeft An wel zin in ! En dus daar gingen we, maar ik was natuurlijk weer niet zo handig met het tillen van die kajak, maar gelukkig had 1 van die jongens van het hostel dat heel scherp in de gaten en die nam het ff over als ik zijn bierflesje vasthield, geen probleem natuurlijk. Eenmaal in de kajak was ik meteen doorweekt, dus later dacht iedereen dat ik in het water was gevallen, wat dus absoluut niet zo is. We kwamen helemaal in het donker terug, dus iedereen, nou ja iedereen.. was een beetje ongerust. Maar wat ik dus niet zo leuk vond was het hostel, veel te luiddruchtig, muziek tot midden in de nacht en ik ben hier gewoon zo ontzettend MOE, dat ik vaak gewoon echt om 22uur wil slapen... ik weet het.. saai persoon... maargoed, ik voelde me daar gewoon niet zo relaxed. En daarbij was het enorm klein! De volgende dag ben ik naar het strand geweest, maar dat was aan de weg.. en dus ben ik met mn slippertjes over de rotsen geklommen.. echt weer een an-actie.. en daar was dan het mooie strand waar ik op had gewacht!! Maar ik moest uitkijken voor het water.. want dat kwam steeds dichterbij en dan kon ik niet meer terug over de rotsen, maar gelukkig is het weer allemaal goed gegaan.

Van Paihaia ging ik weer terug naar Auckland, heerlijk oud en vertrouwd, werd ook weer gezellig onthaald door het hostelpersoneel! Maar het regende de hele dag!! Voor mij een goede reden om te gaan... SHOPPEN!! Nou ja, was niet helemaal de bedoeling, maar ik kon die leuke winkel.. cotton on echt niet weerstaan.. een mix van zara en h&m, dus ik kan er echt niks aan doen en ach.. ik heb allemaal hele nuttige dingen gekocht.. jurkje, een half t-shirtje, niet omdat dat goedkoper is, maar omdat dat mode is en weer slippers, dat krijg je als je over rotsen klimt.. en eeeh een TAS! Nou, zeg nou zelf, ontzettend nuttig!


Dus toen weer op weg naar Taupo!! I love taupo!! Echt!! Leuk chill hostel, met hangmatten en een schommelstoel.. the lake was errug mooi, maar ook daar waaide ik bijna weg! De volgende dag ben ik naar spa thermal park geweest en echt.. als mn ogen eruit konden vallen dan hadden ze dat ter plekke gedaan, wat een uitzonderlijke mooie natuur!! Geweldig, dan voel ik dat ik leef, daar word ik zo blij van!! En ik liep daar eerst bijna alleen, echt helemaal fijn! Lange tocht gemaakt, langs hot water stream, dat is dus echt ontzettend heet water waar iedereen in gaat liggen, maar zelfs mijn voetjes vinden het al te heet, daarna door naar Huka falls.. wauw.. met een enorm geweld stroomt dat water naar beneden en toen nog een stuk verder door de bush!! Bij elkaar zo'n 5 a 6 uur gelopen! Mooie cliffen en heel apart blauw water.. mooi mooi mooi!!!

En dan denk je.. ik zit in een mixed room.. dus dan zit je met jongens EN meiden, maar nee hoor, zit ik daar gewoon met 7 jongens!! Beetje teveel van het goede vind je ook niet? Maar gelukkig waren ze allemaal heel lief en keken ze gewoon steeds een beetje nieuwsgierig naar wat ik allemaal aan het doen was. De volgende ochtend kreeg ik zelfs een ontbijtje van 1 van de jongens, 2 geroosterde broodjes en een glaasje melk, omdat zijn vriend had gevraagd of ik het licht uit wilde doen terwijl ik nog aan het schrijven was, dat vond hij echt stom hahaha.. dus heeeeeel lief!!!

Maar de dagen zijn dus druk en meestal leuk en soms niet leuk. Vandaag veel te veel in de bus gezeten, dat vind ik irritant en dan kom je ook nog op een plek waar je niks kunt doen, maargoed er zijn hier ook wel weer leuke mensen :-)

ooh.. en Eva vroeg of ik nog leuke mensen was tegengekomen in Coromandel? Niet dat ik weet... of wacht.. jaa... twee HELE jonge meisjes die het alleen maar over 1 ding hadden... maargoed, dat was op zich wel gezellig ja ;-) Vertel es over wat Daniel gezegd heeft, dat wil ik wel even weten.. dat ik dat nou heb moeten missen!!!

Nou, lieve mensen, ik ben alweer helemaal afgepeigerd van alle chaos en gewijzigde plannen en het reizen, dus ik ga lekker even chillen en ik zal jullie misschien wat berichten vanuit Wellington en anders... ga ik al naar het Zuidereiland... !!

Heel veel kiwiknuffels!!

  • 31 Januari 2011 - 07:58

    Rieneke:

    hoi! Je kunt ook gewoon een paar dagen op 1 plek blijven he ;) haha.. reislustig dat je bent!
    Heel tof dat je zoveel ziet en doet, jammer van het weer! En ontbijtjes op bed zijn altijd goed ;)

    Nou doe voorzichtig en niet teveel over rotsen klimmen! en hopelijk kan je snel die mooie grote bergen bewonderen!

    Dikke kus!

  • 31 Januari 2011 - 08:38

    Jan:

    Haha wat een verhalen en vooral activiteiten weer! Je moet nog wel het 'no worries, laid back'-principe onder de knie krijgen he! Je mag bijvoorbeeld alleen actief gaan kajakken 's avonds als je de hele dag op het strand hebt gelegen en maximaal 3x opgestaan bent ;)

    Maar je beleeft genoeg iig! Nu nog een beetje zorgdragen aan je onthaasting en relaxation. Succes met de busreis en veel plezier in Wellington!

    Ciao!

  • 01 Februari 2011 - 18:04

    Jolanda:

    Hey lieve zus,

    En nu is het afgelopen hoor..
    Wel nu.. je moet wel lekker gaan chillen hoor. beetje boekjes lezen enzo. beetje van de omgeving genieten.. je hebt vankantie!Je bent nu ook JARIG!! hiep hiep Hoera!! Maak er maar een leuke dag van. Lekker taartje enzo of kennen ze dat niet? We vieren het hier een beetje met je mee..

    Dikke kus

  • 01 Februari 2011 - 18:51

    Pap En Mam:

    Lieve jarige Angelique,

    Happy birthday! In Nieuw Zeeland is het al 2 februari 8 uur 'smorgens en ben je dus al jarig! Ben je al wakker? Of mag je uitslapen vandaag? We hopen dat de zon schijnt en dat het een leuke dag wordt. Geniet van alle mooie dingen! En dat feestje .... dat houden we nog tegoed!

    Dikke verjaardagsknuffel van ons!

  • 01 Februari 2011 - 19:05

    Greet & Evert:

    Hoi Angelique,

    ook van ons allen Van Harte Gefeliciteerd! wat een bijzondere verjaardag! om nooit te vergeten.
    En wat een humor in je reisverhalen, een plezier om te lezen!
    Groetjes van ons allemaal.

  • 01 Februari 2011 - 20:57

    Monique:

    Hoi Angelique

    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag tegen de tijd dat je dit leest ben je vast wel jarig.
    Het is echt leuk om je zo via je reisverslagen te volgen en volgens mij heb je het hardstikke naar je zin en je hebt ook al best veel mensen ontmoet waar je een dagje mee op kan trekken.
    Maak er morgen een leuke dag van en hoop dat je je een beetje jarig voelt.
    Blijf maar leuke verhaaltjes schrijven dan kan ik lekker meegenieten van je reis.
    Heel veel plezier nog.

    Groetjes Monique

  • 01 Februari 2011 - 22:14

    Tante Willy:

    Lieve Angelique, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag morgen. Ook al had ik dat reeds van te voren in nederland gedaan, nu nog een keer extra! Ik leef via je mooie verhalen erg met je mee. Je durft wel zeg! Ik zou ook eens tijd nemen om te luieren! Ga morgen maar eens even extra de bloemetjes buiten zetten daar. Veel geluk en goede reis!
    Allerbeste wensen vanuit Vlissingen!

  • 02 Februari 2011 - 14:48

    Helma Rijnbergen:

    hoi Angelique
    Gefeliciteerd maak er een leuke dag van wat leuk om je zo te volgen,en nog stoer wat je allemaal doet
    hoop dat je vandaag,een hele fijne dag heb met wat leuke mensen en lekker chillen
    liefs helma en natuurlijk henny
    mike nick

  • 02 Februari 2011 - 20:53

    Harmen:

    Angelique..!

    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag.! :D
    Leuk om al je verhalen te lezen..:) Vet cool dat je dit ging ding..(H)
    Mis soms je ietwat arrogante blik in de stad nog wel..;)
    Ben benieuwd hoe je verjaardag was maar dat zullen we vast snel lezen..

    Kusj (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, National Park

Nieuw zeeland/ Australie

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2011

I've found nemo !!

26 April 2011

Vervolg...

26 April 2011

Strak in het pak !

20 April 2011

Don't forget... slip, slop, slap !

15 April 2011

Dingo's op de loer....
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 41786

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: