Vervolg... - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Vervolg... - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Vervolg...

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

26 April 2011 | Australië, Magnetic Island

De eerste dag hebben we een wandeling gemaakt op het eiland langs de mooiste stranden. Het heet heel leuk een wandelroute, maar van echte wandelpaden hebben ze hier niet gehoord. Je moet klimmen over stenen, soms springen, omhoog en dan weer een heel eind omlaag en door het water, over takken, boomstronken enz. Gelukkig waren de stranden errug mooi. Overal op het eiland zijn enorm grote stenen en dat geeft het net weer een ander karakter. Ook veel verschillende bomen, planten, bloemen.. veel palmbomen. Je ziet ook wel dat er door de cycloon een aantal dingen verwoest zijn, vooral bomen enzo bedoel ik dan. Gevaren zijn hier overal, op het tweede strand stond een bord, kijk uit voor krokodillen, want ze zijn hier laatst nog gezien, dus kom niet te dicht bij het water en ga er vooral niet in. Dat hebben we dus maar niet gedaan. Sowieso mag je bijna nergens zwemmen ivm yellyfish. Alleen als er stingernets zijn, dan mag het.
Op een gegeven moment kwamen we ook bij een strand die eerst niet eens op de kaart stond, we vonden het al zo gek dat er helemaal geen pad was, dus we liepen maar overal een beetje door de bush... haha.

Klimmen, daar heb ik nu toch zo'n enorm grote hekel aan, als ik dat al niet had en toch.. doe ik het elke keer weer :-) OVeral zagen we hele, hele mooie vlinders, die gezellig om ons heen kwamen fladderen en ook eagles die hoog in de lucht om ons heen cirkelden! Na 5 uur lopen waren we er wel een beetje klaar mee en helemaal uitgeput gingen we dan ook aan de verkeerde kant van de weg zitten wachten op de bus, gelukkig hadden we na een kwartier wachten een helder moment en hadden we alsnog de bus gehaald.

De volgende dag waren ook onze vrienden weer gearriveerd, dat is vandaag trouwens en dus zijn we met een moko auto, een heel klein, oud, schattig wagentje over het eiland wezen crossen. Echt te grappig, met m'n pony in de wind :-) Helemaal leuk. Even later konden we nog een walibi voeren, die was eerst een beetje schichtig, maar kwam uiteindelijk toch dichtbij. Later nog een koala walk gedaan, maar geen koala's gezien, wel weer klimmen natuurlijk, maar gelukkig weer een adembenemend uitzicht !! Het wordt allemaal steeds mooier..

Morgen naar mission beach, hoop dat ik de ferry weer overleef. En daar blijven we een paar dagen. Morgen eerst nog ff in Townsville rondstruinen, zag er ook leuk uit. En dan vanaf mission beach.. op naar Cairns!! Allemaal leuke dingen!! Mijn pasen was dus in ieder geval zalig !! :-)

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

• 26 April 2011 - 11:09

Jolanda:

hey lieve An,

Wat een Top verhaal weer. Heerlijk met je pony in de wind.. genieten. haha
    Met dat snorkelen moet ik ook gelijk aan ons avontuur denken in Curacao.
    Brub.. door je snorkel. haha. Deze keer niet gebeurd?
    Heel veel plezier.

Dikke knuffel

• 26 April 2011 - 11:35

Rieneke:

Je hebt gewoon 2 pagina's nodig voor al je avonturen! Super! Nou dat snorkelen vind ik maar niets.. haha.. (angsthaas die ik ben..)
    Maar heel leuk weer en geniet er nog maar ff lekker van!!!

Ga thuis gelijk facebook checken voor foto's!!!

Liefs!

• 26 April 2011 - 19:17

Helma Rijnbergen:

hoi angelique,
    wat maak jij veel mee geweldig ,en wat een leuke foto's op facebook wat zie je er goed uit,het gaat wel snel bijna al weer aan de terug reis,maar geniet er nog maar lekker van tot gauw
    liefs helma

• 26 April 2011 - 19:53

Pap En Mam:

Hey stoere snorkelaar,
    Geen wonder dat magnetic island superaantrekkelijk is :-).
    Die boottocht naar Menorca, daar weet papa nog alles van, maar dat we naar Jolanda gingen maakte alles goed.
    Heerlijk om te lezen dat je zo geniet!
    Mis je het fietsen niet?

Dikke knuffel van ons!

• 27 April 2011 - 06:34

Bianca:

Hi, wat een super leuk verhaal weer! Je schrijft zo leuk dat ik alles ook voor me zie haha
    Geniet er nog even van!! Xx

• 03 Mei 2011 - 19:57

Greet & Evert:

Hoi Angelique, wat een verhaal weer,
    fantastisch wat je elke keer weer beleeft! En straks welkom in het Amersfoortse!
    Groetjes van ons.