Puur geluk! - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Puur geluk! - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Puur geluk!

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

21 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Eindelijk !!! Nu heb ik even wat meer tijd om een waardig verslag te kunnen schrijven... dus houd je vast!

Ik ben nu al twee daagjes in Lake Tekapo, lang he? ;-) En het is hier... heerlijk! Lekker relaxed, gister scheen het zonnetje heerlijk en vandaag is het ietsje meer bewolkt en het waait HEEL hard, maar dan nog vind ik het helemaal prima. Het meer is ontzettend mooi, het water is lichtblauw en dan zie je de bergen er mooi omheen, zo mooi dat je niet kunt geloven dat het echt is, de bergen zien er heel nep uit haha, dat klinkt raar, maar het is echt zo, misschien kun je op de foto's zien wat ik bedoel. Het plaatsen van de foto's is steeds een enorm gedoe en zeker als ik een selectie moet maken uit meer dan 600 foto's... ik zet ze ook alleen op facebook, omdat het op deze site niet lukt. Dus sorry voor de mensen die geen facebook hebben :-(

Gister heb ik samen met Alex mount John beklommen, op zich kun je met 2 uur weer beneden zijn... maar op de 1 of andere manier hebben wij er de hele dag over gedaan... We hadden dan ook wel voor de iets langere route gekozen en ik heb zo'n ontzettende hekel aan klimmen gekregen. Na elke klimactie stond ik weer hijgend als een paard op adem te komen en dus hebben we heerlijk lange rustpauzes genomen, dus ik heb meer op de berg gelegen dan dat ik heb geklommen, maarrrr... ik ben wel mooi op de top gekomen !! Ja, dat is een applausje waard :-) In Nieuw zeeland is het zo geweldig dat je op heel veel plekken gewoon totaal alleen bent, heerlijk, niet al die stomme toeristen (zoals ik) om je heen, daar geniet ik echt van!

Daarna waren we natuurlijk helemaal gesloopt en hebben we de hele avond/nacht op de bank gehangen..
De dag daarvoor hadden we weer een bbq, helemaal fijn, met meer dan 20 mensen aan een lange tafel, gezellig!! Ik heb nog nooit zo vaak een bbq gehad als hier haha

Morgen ga ik naar Christchurch en daar blijf ik dan weer een paar daagjes.

Maargoed, ik heb natuurlijk nog veeeeel meer meegemaakt, want de laatste keer was ik in het verschrikkelijke Greymouth. Gelukkig konden we daar snel weer vertrekken, op naar Franz Josef.. eenmaal daar aangekomen was het KOUD!!! En mistig en later ging het ook nog regenen.. en dus zijn we daar maar in de tv-room blijven hangen met een kopje thee en gratis popcorn, later saampjes pasta gekookt en daarna natuurlijk shithead gespeeld, even een wandeling gemaakt en toen de kroeg in. Daar kwam ik natuurlijk alweeeer een Nederlander tegen, het is hier echt klein Holland hoor, denk ik ik ff ver weg te zijn.. maar nee... pffff..
De volgende dag ging ik in mn eentje in de bus op weg naar Queenstown en de rest ging lekker hiken op de glacier.. :-)

In de bus werd al luid en duidelijk verkondigd dat je in Queenstown niet zal slapen, want het is alleen maar feesten en feesten en feesten.. Dus ik dacht.. ach nee, daar doe ik toch helemaal niet aan mee, dus ik had lekker een rustig hostel aan het meer.. maar vervolgens stond ik natuurlijk elke avond in de kroeg :-)
Ik kwam daar namelijk de eerste avond die jongen uit de bus tegen die mij zwoele blikken had toegeworpen, die was natuurlijk ongelofelijk blij om mij daar te zien en dus zijn we gezellig saampjes de kroeg in geweest. De volgende dag heb ik lekker een wasje gedraaid en alles netjes op de waslijn gehangen en savonds kwam Marriette alweer, dus toen waren we weer helemaal blij. Als je in Queenstown bent is er in ieder geval 1 ding wat je echt MOET doen en dat is... een FERG burger eten, dat is zo ongeveer de grootste hamburger die je je maar voor kunt stellen en ze hebben ze in alle soorten en maten. Natuurlijk kon ik dat niet aan mijn neus voorbij laten gaan... oooh en ik kan je vertellen.. dat is genieten!!! De volgende dag kwamen ook de jongens aan in Queenstown en waren we weer herenigd.. dus tijd voor ee BBQ!! :-)

En toen.. Milford sound!!! We hadden een auto gehuurd en met zn vieren gingen we op weg... een rit van ongeveer 4 uur. De weg ging heerlijk in allerlei bochten en door de vorige avond vond mijn maag dat niet zo heel aangenaam en dus riep ik op een gegeven moment.. STOP THE CAR! hahah..maar gelukkig waren een aantal teugen frisse lucht genoeg om de rit te vervolgen.

Eenmaal daar aangekomen was het ontzettend mistig en koud en begon het ook nog eens te regenen. We deden een cruise van anderhalf uur en het was ... mooi, maar niet zoals ik het verwacht had, de rit ernaar toe was eigenlijk nog mooier :-) Het was wel indrukwekkend en we zagen mooie watervallen, maar op een gegeven moment zijn we gewoon shithead gaan spelen in de boot haha, dat vond iedereen natuurlijk heel erg raar. Maar het was wel heel gezellig!

Op de terugweg werd ik afgezet in Te Anau en ging de rest door naar Queenstown. Dat afscheid vond ik echt helemaal niks en ik vond Te Anau meteen ontzettend stom! Maargoed, ik wilde graag naar Doubtful sound en dan moest ik dat ook doen. Ik heb daar een overnight cruise gedaan en dat was een geweldige ervaring! Ontzettend duur ook, dus zeg alsjeblieft niet dat ik gewoon veel geld uit moet geven, want dan doe ik dat dus ook :-)

Het was een boot met 10 mensen en het is zooo bijzonder, al die bergen om je heen en je ziet echt helemaal NIEMAND!! Op een gegeven moment mochten we 5 om 5 gaan kajakken, dus toen de eerste groep wegging vroegen ze of ik wilde vissen. Ik dacht.. ach.. ik houd die hengel wel ff leuk vast en maak ff een foto, maar ik ga toch echt geen vis vangen. Na ongeveer 5 minuten werd er aan mijn lijn getrokken, dus als een ervaren visser gaf ik een enorme ruk aan de lijn en ik schreeuwde naar Chris, de kapitein, dat ik waarschijnlijk beet had en wat ik dan moest doen.. Ja, binnenhalen natuurlijk...oh ja! Dus na een eeuwigheid.. want het is daar heel diep... zag ik iets boven het water uitkomen... en ik dacht.. nee toch he? Ja hoorrr.. ik heb een vis gevangen!! Wat een enorm euforisch gevoel geeft dat :-) Later voelde ik me niet zo bijzonder meer, omdat iedereen om de haverklap vissen aan het vangen was en later zelfs een HAAI!! Die hebben we wel weer vrij gelaten, maar de vis hebben we met het avondeten gegeten...mmmmm.. Verder hebben we nog zeehonden gezien en pingquins :-)

Kajakken was heeeeel gaaf, daar peddelde ik dan tussen de enorme bergen, met alleen een paar kleine kajaks in de verte en de boot die voorzichtig uit het zicht verdwijnt... 1 met de natuur, echt heel gaaf!
Later waren we op de Tasman zee en de boot schommelde als een idioot, dus je moest je overal aan vasthouden als je je wilde verplaatsen. Op een gegeven moment wankelde ik naar de Wc en Chris vroeg bezorgd of alles wel goed ging,maar ik had ' gewoon' een zandvlieg in mn neus en dat vond ik nou niet helemaal de bedoeling, dat was natuurlijk de enige plek waar ik nou net geen spray had gebruikt. Het barstte daar van de zandvliegen, echt niet normaal, maar gelukkig ben ik niet veel gestoken.

Savonds lekker samen gegeten, broccoli!! En naar de zonsondergang gekeken en daarna lekker slapen, voor het eerst een kamer voor mij alleen, met een piepklein raampje, zodat ik nog een beetje naar de bergen om me heen kon kijken, daar lagen we dan te dobberen middenin doubtful sound, met alleen maar natuur om je heen! Kun je het je voorstellen?

En dan word je heerlijk gewekt door de startende motor van de boot, zucht.. wat is er mooier dan dat? hahaha ik rende natuurlijk meteen naarbuiten om me te kunnen vergapen aan de zon die de toppen van de bergen bescheen en de wolken die er zo wonderlijk tussen zweven...

Uiteindeljk kwam ik terug in Te Anau, wat eigenlijk een ontzettend mooie plek bleek te zijn. Daar heb ik heerlijk aan het water gelegen met een ontzettend mooi uitzicht. Diezelfde dag nam ik de bus naar Queenstown om daar weer herenigd te worden met de jongens! Ook toen natuurlijk weer de kroeg in geweest, wat weer buitengewoon gezellig was en vervolgens de volgende ochtend met de bus op weg naar Dunedin.

Dunedin was relaxed en mooi en zonnig! Dus ook daar was het weer tijd voor een BBQ en veel gezelligheid! Daar MOEST ik natuurlijk weer even shoppen en heb ik de botanische tuinen bekeken, vooral de rose garden is ontzettend mooi! Samen met Alex ben ik naar tunnel beach geweest, ik had geen idee wat het was, maar het was heeel gaaf!! Het zijn zegmaar allemaal rotsen, een soort cliff.. en daar kun je dan bovenop lopen en er ligt gewoon gras op, dus het is net een tapijtje en je ziet het water heel woest en hoog opspatten tegen de rotsen! Dus wij hebben daar heerlijk op de rand van de rots gelegen, echt genieten! Dus.. THANK YOU ALEX FOR TAKING ME TO TUNNEL BEACH, Otherwise I would have missed out... again :-) haha, dat moest ik even zeggen van hem, dus dan doe ik dat natuurlijk.

En toen gingen we op weg naar Lake Tekapo, waar ik dus nu ben en de busreizen zijn heel wat minder erg als je tegen iemand aan kunt kruipen ;-)

Ik zal nog ff wat foto's proberen, maar ik kan niks beloven!

Een hele dikke smakkerd voor jullie allemaal!!

  • 21 Februari 2011 - 06:49

    Loessie:

    Hai meissie!

    Ontzettend leuk om te lezen wat je zo allemaal mee maakt! Je ontmoet echt veel gezellige mensen zo te horen... Waardoor je weer heel andere dingen doet dan alleen, en veel lol maakt! Heel belangrijk! :)

    Leuk dat de busreizen nu ook minder erg zijn! Haha. Gelukkig maar... Want je hebt veel busreizen! ;)

    Tot hoors! :)
    Dikke kussssss

  • 21 Februari 2011 - 08:58

    Rieneke:

    Heerlijk om te lezen en zo genieten wij hier ook met je mee! al is het hier nu ook genieten, want heerlijk alleen thuis (wel werk te doen voor de studie) met de zon op de kamer :-) helemaal super!

    Geniet maar lekker verder en vooral van de gezellige bursreizen ;)

    Liefs Rieneke

    (Marloes, hoe maak jij die smileys?!)

  • 21 Februari 2011 - 08:59

    Rieneke:

    Hhaha.. ze komen bij mij ook :) wat een gelukkig mens! hihi

  • 21 Februari 2011 - 11:46

    Nicole:

    Fijn dat je daar ook lekker brocolli kunt eten! :) Ben blij dat je je zo relaxed voelt en leuke mensen om je heen hebt. Het blijft leuk om je verhalen te lezen, je hebt schrijftalent. Miss moeten we toch dat boek van ons nog eens afmaken;).
    Knuffel

  • 23 Februari 2011 - 11:52

    Sjaak:

    Ha die Angéééééééééééélique!!!
    Wat maak jij allemaal mee zeg!
    En wat schrijf je boeiende verslagen!
    We zitten aan het scherm gekluisterd,helemaal sinds gisteren!(dat was wel ff schrikku!)
    Veel sterkte daar,ook voor je reisgenoten!
    Veel goeds en groeten van Sjaak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Nieuw zeeland/ Australie

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2011

I've found nemo !!

26 April 2011

Vervolg...

26 April 2011

Strak in het pak !

20 April 2011

Don't forget... slip, slop, slap !

15 April 2011

Dingo's op de loer....
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 41636

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: