Van heerlijkheid tot.... :-) - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Van heerlijkheid tot.... :-) - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Van heerlijkheid tot.... :-)

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

07 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Dag lieve mensen,

Ik ben nu in Greymouth... en gelukkig ga ik hier heel snel weer weg, namelijk morgenochtend :-) Ik weet niet wat het is, maar ik vind de sfeer hier niet fijn, ik word er chagrijnig van haha, gelukkig ben ik hier nog met twee hele gezellige Nederlanders, dus we lopen samen enorm op alles te zeuren! Terwijl we hier gewoon gratis internet hebben en we slapen gezellig op dezelfde kamer en zelfs in een single bed, dus GEEN stapelbed EN we hebben een handdoek!! Dus dat is geweldig! Heel luxe eigenlijk! Verder hebben ze hier ook allerlei huisdieren, schildpadden, vissen, salamanders en een kat.... en een rat... maar dat hadden ze er niet bij verteld, die kwam gezellig even langslopen toen ik mijn noodles aan het nuttigen was... hmmm.. dat was gelukkig buiten, dus ik hoop ook dat ie daar blijft!

Nelson was heerlijk!!! Elke dag was het mooi weer en het hostel was zoooo ontzettend fijn! Elke dag vers brood, de bedden waren ook helemaal prima en het was zooo gezellig! S' avonds was er vaak muziek bij het hostel, want er zat ook een bar bij en dan zat iedereen gezellig buiten. We spelen dan steeds shithead, dat is een Australisch kaartspelletje en hoe later het wordt, hoe leuker en hoe meer lawaai we maken en hoe meer mensen erbij komen, dus vervolgens wilde iedereen shithead spelen! Als je verliest ben je dus de shithead en ja dat ben ik idd een paar keer geweest, maar ik heb ook een paar keer gewonnen, dus! Ook zijn we een avondje de kroeg in geweest, was ook errug gezellig!! Daar kwamen we ook een kiwi (nieuw zeelander) tegen die we al eerder hadden gezien en we mogen wel op zn verjaardag komen en hij wil ons wel rondleiden en leren surfen, maar ik geloof dat ie het nog meent ook, dus we hebben zn telefoonnummer en zn facebook. Toen ging ook een Engelse jongen met ons mee en die reist nu ook nog mee, dus zo leer je steeds meer mensen kennen!

Abel Tasman was onbeschrijfelijk mooi!! We werden met de watertaxi naar een bepaald punt gebracht en vanaf daar was het 4 uur lopen naar het eindpunt waar we weer werden opgehaald door de bus :-) Toen we bij de boot aankwamen zagen we bijna niks door de dikke mist die er hing, dus als echte Nederlanders zagen we het alweer helemaal in de soep lopen, maar eenmaal op de boot trok het helemaal open en toen was het toch mooooi!! We werden afgezet op een strand en daar was ook bijna niemand, dat is zooo heerlijk! En vanaf daar begon het lopen... een heeel stuk omhoog... en ik heb nu toch zo'n hekel aan klimmen, echt, ik ben er helemaal klaar mee, ik dacht dat ik een goede conditie had, maar laat An ff een tijdje omhoog klimmen en je kan dr oprapen hoor! Hahaha.. maargoed, gelukkig werd het pad daarna gewoon vlak en kon ik weer normaal ademhalen. We hebben twee breaks gehouden op moooie bijna verlaten strandjes en daar ben ik heerlijk gaan zwemmen.. KOUD... maar daarna helemaal geweldig, ik heb nog nooit in zo'n mooi gebied gezwommen! daarna weer lopen en toen waren we er eigenlijk al wel weer klaar mee, het was erg warm namelijk, maar na nog een uurtje lopen kwamen we op het eindpunt en stapten we in de bus om meteen tegen elkaar aan in slaap te vallen... schattig he?

De volgende dag was een rustdag en die had ik ook zeker nodig, want ik had niet heel veel geslapen :-) Maar na een rustig ontbijtje met heerlijk vers brood besloten we om naar het strand te gaan.. Golden bay was te ver en dus te duur, dus als echte backpackers besloten we om naar het dichtsbijzijnde strand te lopen, want dat was 45 minuten volgens het hostel. Prima. Of tenminste... dat hadden we gedacht.. ik weet niet hoe hard we hadden moeten rennen om er in 45 minuten te komen, maar wij hadden er toch echt wel de pas in en ik denk.. dat we er met anderhalf uur ongeveer waren! Gelukkig was het wel mooi en heb ik heerlijk gezwommen, alweer! En we konden de bus terug nemen, toch? Hmmm... oepsss.. het was zondag en een feestdag en dus gingen er geen bussen! En ik ging toch echt niet weer teruglopen, ik had namelijk ook alweer blaren van mn slippers en het was heet en ik was moe.. dus nee.. lopen was geen optie.. Liften dan maar!! Dus daar stonden we!! Twee leuke meiden in een jurkje.. dus dat moet lukken!! Maar nee hoor, er stopte helemaal NIEMAND!! Later hoorde ik dat het beter werkt als je je backpack op je rug hebt, maarja, die had ik nou net ff niet bij me! Maargoed, toen hebben we maar een taxi laten komen en dat was gelukkig maar 10 dollar en we waren met zn 3en, dus het viel allemaal weer mee! Savonds een budgetbbq gedaan, helemaal fijn, 4 dollar p.p. lekkere burgers en brood en een pastasalade, helemaal prima en natuurlijk weer shithead gespeeld.. duh :-) En toen iets eerder slapen.... pfff en weer om 6 uur eruit.. oooh wat was ik weer MOE!! maargoed, de man die onder mij in het stapelbed lag begon behoorlijk te stinken, dus wat dat betreft was het prima om te vertrekken haha

Dus vandaag op weg naar Greymouth.. heel fijn.. weer de hele dag in de bus.. en natuurlijk weer geslapen... maar in de bus is dat nooit zo heel fijn, toch blijf ik het doen :-) We zijn nog even gestopt bij westpoint om daar zeehonden te spotten... maar het regende en het waaide... en dat is geen goede combi.. dus ik ben naar de lookout toegelopen, heb ff gauw gekeken en aaaaah geroepen, foto gemaakt. en ben toen heel snel weer teruggelopen en de bus in gesprongen, maar ik was toch al helemaal nat..dus ik had net zo goed nog even wat langer kunnen kijken... Daarna naar de pancake rocks.. Mooi mooi mooi!! Dus dat was wel heel leuk, stukje door de jungle gelopen ook nog en toen we alle foto's hadden gemaakt en weer de bus in konden brak de zon door!! Natuurlijk... haha maar ach..

Morgen naar Frans Jozef, waar IEDEREEN de hike gaat doen, jeweetwel tussen al die gletsjers enzo, maar ik vind dat gewoon niet zo geweldig, dus iedereen verklaart me voor gek, wat ik natuurlijk ook ben, maar het is ook weer 155 dollar, dus ik reis meteen door naar Queenstown en vanaf daar kan ik naar Milford Sound!!! Dus daar ga ik natuurlijk ontzettend veel geld uitgeven!
Verder leef ik nu een beetje op noodles en rijst, makkelijk klaar te maken en supergoedkoop en daar gaat het om! Maar ik heb natuurlijk ook wel wat vitamientjes nodig.. dus ik zal eens kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen :-) Niet nu allemaal berichtjes gaan sturen dat ik wel goed moet eten enzo he? ;-)

Verder ben ik ook al een paar keer gestoken, waarschijnlijk zijn het ook zandvliegen, was eerst echt geen probleem, het zijn hele kleine bultjes.. maar het JEUKT! En ik heb natuurlijk weer een ontzettend raar bultje op mn voet, ach ja, er zijn altijd uitzonderingen!

Oh en het kan zijn of eigenlijk is het zo dat ik niet alle smsjes ontvang!! Dus dan weten jullie dat :-)

Nou, en werk zoeken..pfff.. het is teveel drama en ik ben hier niet voor drama, daar ben ik juist voor weggegaan, dus ik ben er even klaar mee. Mensen reageren heel stom, meer alsof ik ze lastig val ofzo, terwijl ze juist soort van blij zouden moeten zijn, maargoed, dat werkt dus nog niet echt. Ik ga dus eerst verder reizen en wie weet lukt het ooit nog en anders maar niet.. tot nu toe word ik er alleen maar ontzettend chagrijnig van en dat is niet de bedoeling :-)

Ik zal even kijken of het lukt met de foto's, maar deze computer is errug traag, dus ik weet niet of het gaat lukken !! Dan moeten jullie nog een paar daagjes wachten :-)

Veeeeeeel liefsss enzo :-)

  • 07 Februari 2011 - 08:32

    Rieneke:

    Nou, we kunnen wel merken dat het internet gratis is.. haha.. wat een lang verhaal! Echt super leuk weer om te lezen, sommige dingen hoor ik je gewoon zeggen (ben er helemaal klaar mee! haha)
    En wat ben je toch een heerlijke zuinige hollander ;) haha... (maar je mag best iets ondernemen hoor.. heb je toch een heel aantal jaar heeel hard voor gewerkt!)

    Nou geniet nog maar goed!

    Dikke kus!

  • 07 Februari 2011 - 13:56

    Jolanda:

    Dag lieve zus,

    Nu had ik even wat leuks te doen in me pauze. Weer een heel leuk lang verhaal. Klinkt allemaal helemaal goed. Je mag best een keertje wat uit geven hoor. Je bent er (als het goed is) maar 1 keer in je leven.
    Geniet ervan..

    Dikke kus van je zus

  • 07 Februari 2011 - 18:54

    Alie:

    Kia Ora An,

    Als er íemand is die weet wat gezond eten is, ben jij het wel :-) Ik zal er niets van zeggen dus, maar je moet wel lekker de tijd nemen om te genieten van de mooie dingen. Goed voor jezelf zorgen en op de lijn hoef je niet te letten, want met zóveel beweging ben je een echte sportvrouw! We missen je wel hoor, maar zijn blij met je gezellige lange colums :-)
    (Ik weet ondertussen wel wat je graag voor je verjaardag zou willen hebben.)
    kussssss

  • 07 Februari 2011 - 20:22

    Greet & Evert:

    Wat een prachtverhalen, het is om jaloers op te worden. Wat zie je een mooie natuur en ontmoet je allerlei snoeshanen, deze vakantie vergeet je nooit meer. Veel plezier!

  • 07 Februari 2011 - 22:02

    Nicole:

    Shitheaden is cool! Goed van je dat je dat werken ff laat zitten, sjacherijnig worden lijkt me zonde van je tijd :). En dat budgetgedoe van je haha An, ben je toch nog net een echte student..
    Jammer dat smsen niet werkt.. Tot mails/skypes dan maar weer!
    Geniet!

    Liefs

  • 10 Februari 2011 - 18:01

    Pap En Mam:

    ohhhh als je foto's zo adembenemend mooi zijn, hoe moet het dan wel niet zijn om daar gewoon te zijn!
    Ongelooflijk mooi!
    Wij genieten mee :-)

    Liefffffs


  • 14 Februari 2011 - 12:32

    Sandra K:

    Hé hallo, leuk om weer je verhalen en belevenissen te lezen!!!
    Ik ga snel je foto's bekijken!!

    liefs sandra k

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Greymouth

Nieuw zeeland/ Australie

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2011

I've found nemo !!

26 April 2011

Vervolg...

26 April 2011

Strak in het pak !

20 April 2011

Don't forget... slip, slop, slap !

15 April 2011

Dingo's op de loer....
Angelique

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 41630

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 14 Augustus 2014

Zuid-Amerika 2014

03 December 2012 - 21 December 2012

Birma 2012

17 November 2012 - 03 December 2012

Borneo 2012

17 Oktober 2012 - 15 November 2012

Indonesia 2012

29 September 2011 - 12 November 2011

Cambodja/Laos/Vietnam

16 Januari 2011 - 07 Mei 2011

Nieuw zeeland/ Australie

12 November 2011 - 30 November -0001

Australië/Perth

Landen bezocht: