Van rotte eieren naar zon, zee en strand :-) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu Van rotte eieren naar zon, zee en strand :-) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Angelique van Wegen - WaarBenJij.nu

Van rotte eieren naar zon, zee en strand :-)

Door: angeliquevanwegen

Blijf op de hoogte en volg Angelique

25 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo lieve leuke mensen!!

Ik heb weer vanalles te vertellen, dus ga er maar eens lekker voor zitten :-)

De Maori Hangi in Rotorua was hilarisch! Allemaal woeste mannen in lendendoekjes en met tatoos op hun gezicht en lichaam kwamen ons welkom heten met een soort gevechtsdans. En ik mocht niet lachen, niet eens grijnzen en ik moest stil blijven staan... best een moeilijke opdracht, maar het is me gelukt! Ik ken nu ook een paar Maori woorden, dus ik hoor er al helemaal bij :-) Later gingen ze nog voor ons dansen en zingen en toen mochten we in het dorpje kijken en daarna kregen we lekker eten, aardappels, wortel, kip, lam, vis, salade en een lekker chocolade toetje, mn eerste echte normale maaltijd !

Daarna afscheid genomen van Steffie, het duitse meisje en op naar mn kamer waar ik gezellig zat met een duitse jongen en twee chinese jongens. Die duitse jongen leek een beetje verlegen en we hadden nog steeds niet veel tegen elkaar gezegd, maar toen gingen de lichten uit... en dat was het startsignaal voor onze gesprekken hahaha... erg gezellig en TE grappig :-)

De volgende dag op weg naar Coromandel... of dat dacht ik. Natuurlijk lag ik alweer bijna te slapen in het busje... ik kan er niks aan doen, maar ik val altijd in slaap, he loes? Maar het regende en het regende en dus... ging er opeens geen bus meer en dus was ik gestrand in Thames.... lekker dan... gelukkig zat er een hostel om de hoek en nog een hele leuke ook! En daar waren nog twee Nederlandse meiden gestrand. Dus uiteindelijk was het helemaal gezellig, samen boodschappen gedaan, gekookt, gegeten en gekletst over alle belangrijke dingen in het leven... als je begrijpt wat ik bedoel :-) Vooral 1 ding dus ... haha

Die nacht waaide het als een idioot, maar waarschijnlijk is daardoor al het water weer van de weg af gegaan haha..hmm... en daardoor ging er gelukkig de volgende dag wel een bus naar Coromandel.

En daar kwamen we dus aan... zoooo mooi en de zon ging schijnen, wat gaaf is het hier!! We zijn helemaal langs de kust gelopen, Cooks bay, lonely bay, heeel erg mooi! Allemaal rotsen en helemaal niet veel mensen, meestal liepen we met zn drietjes

Ook hier een leuk hostel, zitten op een kamer met 10 meiden, gezellig hoor. Gisteren nasi gekookt en vandaag pannenkoeken en dat eten we dan buiten met bergen op de achtergrond, ik kan nog steeds niet geloven dat ik hier ben!

Vandaag naar de Cathedral cove geweest en naar Hot water beach, als je daar een kuil graaft kun je er lakker in gaan liggen, want het water is dus hot :-) Maar ik vond het niet zo aantrekkelijk, want er lagen allemaal dikke mannen in, dus alleen mijn voetjes zijn er even in geweest.

Naar de Cathedral cove wat het een heel stuk lopen, wel heel mooi, maar mijn voeten vonden het wat minder leuk, mijn grote teen is alweer rood en dik, heel fijn en ik heb gewoon echt weinig energie.. hoewel.. we hebben ongeveer de hele dag gelopen, van 11 uur tot 19.00u.. dus het is ook niet zo gek. De cove was ook heel mooi, maar teveel mensen vond ik. WEl ook gezwommen daar, KOUD!!! en zo'n hoge golf!! Dat geloof je niet, ik weet niet maar mn bikini bleef, maar niet waar ik was in ieder geval :-)

Morgen ga ik naar the bay of islands.. dus de hele dag in de bus... ik ga hier om half 12 weg en kom daar pas om 20u aan, want het is met 3 overstappen... maargoed, kan mijn grote teen even bijkomen :-)

Ik ben ook een soort van verkouden, ben de hele tijd aan het niezen... heel fijn is dat..

Oh ja, ik sms weinig of helemaal niet, dat hebben vast wel een paar vriendinnetjes van mij gemerkt :-)
Het is lastig met het tijdsverschil en het is duurrr... dus vandaar, ik hou nog wel van jullie :-)
Mailen is dus makkelijker, goed?

Als ik weer alleen aan het reizen ben neem ik wel weer ff meer tijd voor mailen en skype!

Hoe is het daar in Nederland? En hoe gaat het met de euterpedames? Ik zal niks meer zeggen over eventueel verbrande lichaamsdelen, want dan krijg ik jullie allemaal over me heen :-) Ik denk ook wel een beetje aan jullie hoor.. een HEEL klein beetje!

Lieve zus, ik heb je mail gelezen, helemaal leuk!! Ik reageeer later ff, goed??

Daaaaag allemaal!!

• 25 Januari 2011 - 10:07

Nic:

wooh het klinkt echt super relaxed allemaal! Ik heb geloof ik wel een heel klein beetje zin om daar ook te zijn:). Fijn ook dat je al allemaal leuke mensen tegen bent gekomen!
    Goeie reis vandaag, slaap die verkoudheid en grote rooie teen er maar lekker uit :).
    Enjoy! Liefs

• 25 Januari 2011 - 11:05

Lian:

OO An, wat een heerlijk verhaal. Lijkt me ook echt super om daar te zijn! Kijk elke keer weer uit naar een nieuw verhaal van je! En wat leuk dat je al zoveel mensen hebt ontmoet!
    Meid geniet er van en dat smsen maakt niet uit hoor! Het is jouw reis en met mailen komt het helemaal goed!

Liefs

• 25 Januari 2011 - 12:48

Rieneke:

Heeeel gaaf! Ga je ook ff foto's erop zetten! Ben erg benieuwd hoe het er daar eruit ziet!! :)
    Zal jou ook binnenkort ff mailen en wie weet kunnen we nog skypen!

• 25 Januari 2011 - 12:48

Rieneke:

Zal jou ook binnenkort ff mailen en wie weet kunnen we nog skypen!

• 25 Januari 2011 - 19:15

Pap En Mam:

Hey lieve An,
    Wat kun je toch heerlijk vertellen over al je belevenissen. Ongelooflijk zeg! Je lijkt wel drukker dan ooit maar je schrijft relaxed! haha :) . Zo'n uitgebreid reisverslag is veel leuker dan een sms-je toch? Neem de tijd om ervan te genieten! We zijn trots op je :)!

• 26 Januari 2011 - 17:12

Marcia:

hoi angelique!!

wat een leuk reisverslag heb je alweer!:)
    gelukkig gaat alles goed met je..heeel veeel plezier en geluk.
    ben nu wel gewent aan je huisje...dus dat gaat allemaal prima!
    groetjes marcia!
    hele fijne reistijd nog!:) geniet!

• 28 Januari 2011 - 21:03

Greet & Evert:

Hoi Angelique,
    wat je allemaal beschrijft klinkt als een echte backpacker! alsof je het al veel vaker gedaan hebt. Leuk hoor en wat ontmoet je veel mensen! een fijne tijd!

• 29 Januari 2011 - 12:28

Eva:

Hee jij hebt echt allemaal leuke dingen gedaan, vooral de tijd van Tames tot Corromandel
    nog leuke mensen ontmoet daar?:P
    pff, ik ben weer in NL
    had heel graag langer willen blijven
    toen jij weg was, heeft Daniël je plek ingenomen, en we hebben dezelfde gesprekken gevoerd als avond 1 met jou
    hahaha
    Liefs

• 29 Januari 2011 - 19:33

Sandra:

Hé wijffie!!!

Goed om te horen/lezen dat je je enorm vermaakt,hoe kan het ook anders!!! Ik lees met veel plezier je verslagen en volgens mij moet je soms enorm dubbel liggen van het lachen van wat je ziet en meemaakt!!! En pannenkoeken eten met de bergen op de voorgrond lijkt me helemaal geweldig!!! Geniet ervan!!!
    Heel veel liefs Sandra K

• 30 Januari 2011 - 09:22

Bianca:

Hoi hoi, wat schrijf je leuk! Vind het altijd Zo leuk om zulke verhalen te lezen, ben wel een beetje jaloers haha
    Geniet ervan! Xx